• سه شنبه ١٨ آذر ١٣٩٩-١٣:٢٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٨٥٧
حجت نظری :

هیات رییسه شورا درباره دستیاران اعضای شورا شفاف اعلام نظر کند

رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حالی که اداره کل اجرایی شورای اسلامی شهر تهران در نامه ای اعلام داشته شورای شهر نیازی به استفاده از ظرفیت دستیارانی که در آزمون دستیاری برگزیده شد‌ه‌اند ندارد ، اما هیات رییسه اگر مصوبه ای در این خصوص دارد باید شفاف اعلام کنند تا اعضا بدانند بر چه اساسی این تصمیم گرفته شده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حجت نظری در دویست و پنجاه و چهارمین جلسه شورا  گفت: روز گذشته یا دو روز گذشته نامه‌ای از اداره کل اجرایی شورای اسلامی شهر تهران به شهرداری تهران ارسال و در آن اعلام شده که شورای شهر نیازی به استفاده از ظرفیت دستیارانی که در آزمون دستیاری برگزیده شد‌ه‌اند ندارد و نیازی به استفاده از آن نیست.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید من این موضوع را مطرح کردم و میان اعضا تشکیک شد که آیا اساسا هیات رییسه در این خصوص مصوبه ای دارد یا خیر. درخواست من این است که اگر هیات رییسه مصوبه ای دارد، آن را شفاف اعلام کنند تا اعضا بدانند بر چه اساسی این تصمیم گرفته شده است.

 نظری افزود: ممکن است برخی اعضا به هر دلیلی نخواهند از یک امکانی استفاده کنند، مانند خودرو، دفتر کار و ... اما این دلیل نمی‌شود که حق اعضای دیگر تضییع شود. آیا هیات رییسه می‌تواند دیگر اعضا را از یک امکان قانونی محروم کند؟

وی ادامه داد: آیا اساسا مدیرکل اجرایی شورا، این حد از صلاحیت و اختیار را دارد که به جای اعضای شورا و درمورد چیزی که مربوط به اعضا هست، تصمیم گیری کند؟

در ادامه جلسه سید ابراهیم امینی نایب رییس شورا که ریاست جلسه امروز شورا را بر عهده داشت گفت: نامه ای از آقای  مظاهریان راجع به کار گیری دستیار برای اعضای شورا ارسال شده که لازم می دانم نکاتی چند در این خصوص شرح دهم.

وی افزود: دستیار نزدیکترین فرد به شخص است و لذا اگر قرار است اعضای شورا دستیار داشته باشند باید خودشان آنان را انتخاب کنند.

امینی افزود: در دوره ما سمت مشاور در مجموعه شهرداری لغو شد و اکنون می خواهیم عنوان را تغییر دهیم و مشاور را تبدیل به دستیار کنیم.

امینی ادامه داد: اما اینکه اگر اعضای شورا احساس کنند که می توانند از ظرفیت دستیارانی که در آزمون کتبی گزینش شده اند استفاده کنند محدودیتی وجود ندارد.

254-6

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: