• يکشنبه ٩ آذر ١٣٩٩-١٤:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٧٤٨
محسن هاشمی در حاشیه دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورا؛

تضمین خواستن بانک مرکزی از شهرداری بابت اوراق مشارکت ظلم و خطاست/ منظورمعاون شهردار تهران گران کردن بلیت مترو نبود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ارسال نامه به رئیس کل بانک مرکزی درباره اوراق مشارکت گفت: وقتی ماده 62 مطرح است و وقتی بر اساس مصوبات مجلس دولت 50 درصد بازپرداخت اوراق مشارکت را تضمین می کند دیگر تضمین خواستن از شهرداری خطاست و این کار یعنی بی اعتبار کردن دولت.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه شورای شهر در جمع خبرنگاران و تشریح جلسه امروز شورا، گفت: قبل از شروع صحن علنی جلسه هم اندیشی  با شهردار تهران  برگزار شد که این جلسه به صورت مجازی بین اعضای شورای شهر و شهردار تهران و برخی از معاونان شهرداری برگزار شد.

وی افزود: طرح‌های اولویت‌ محور تحقق پذیر از جمله مباحث مطرح شده در جلسه هم‌اندیشی مجازی امروز شورای شهری‌ها با مدیران شهرداری بود و سه معاون شهرداری، مناف هاشمی، یزدانی و صبوری توضیحاتی ارائه کردند و قرار شد  جلسات در مورد طرح‌ها و پروژه‌های اولویت‌محور ادامه یابد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد:‌همچنین بعد از برگزاری جلسه هم‌اندیشی صحن شورا به صورت ترکیبی برگزار شد. یکی از دستور جلسه‌های امروز طرح دو فوریتی برای نامگذاری خیابانی به نام شهید محسن فخری‌زاده بود که با رأی همه اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

در ادامه محسن هاشمی در پاسخ به این سوال که تا کنون تنها 200میلیارد تومان از 1500 میلیارد توما اوراق مشارکت محقق شده و تکلیف مابقی این اعتبارات چه می شود گفت: مشکلی که وجود دارد برای تضامین بازپرداخت این اوراق است در حالی که وقتی این اوراق در مجلس مصوب می شود مجلس مشخص می کند که باپرداخت آن چگونه است.

وی افزود: بر این اساس  50 درصد این اوراق  مشارکت توسط دولت و  50 درصد توسط شهرداری تهران باید انجام شود ولی بانک مرکزی و سیستم بانکی  بندی به ماده‌ تبصره مربوطه اضافه کرده که علاوه بر تضمین دولت تضمین شهرداری هم برای بازپرداخت‌ها انجام شود و این سوال مطرح است که آیا  اعتبار دولت کم شده که از شهرداری تضمین می‌خواهند.

محسن هاشمی گفت: این بروکراسی بیش از اندازه است  که از شهرداری هم تضمین می خواهند و لذا من به رییس بانک مرکزی هم نامه زده ام که  وقتی ماده 62 مطرح می شود بانک ها به هیچ عنوان نباید تضمین بگیرند. حتی زمانی هم که بنده در شرکت مترو حضور داشتم هیچ تضمینی از شهرداری گرفته نمی شد. این کار ظلم و خطاست و شهرداری می تواند به کمیسیون اصل 90 هم شکایت کند.

وی گفت: اخیرا طی نامه‌ای به آقای شریعتمداری وزیر صمت و پیغام به همتی رئیس کل بانک مرکزی، گفته‌ام این موضوع صحیح نیست و بانک‌ها بر اساس ماده 62 نباید هیچ تضمینی از شهرداری بگیرند چرا که در غیر اینصورت ظلم و خطا انجام گرفته و شهرداری می‌تواند از طریق کمیسیون اصل 90 شکایت کند و بخشنامه باطل شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه و در تضیح سرانجام قیمت بلیت مترو بر اساس گفته های معاون شهردار اظهار داشت: ‌در جلسه هم‌اندیشی امروز آقای  مناف هاشمی معاون حمل و نقل شهردار تهران بیان داشتند که  با توجه به اینکه افزایش قیمت‌ها رخ داده و مسافران کم شده‌اند قیمت تمام شده بلیت نیز افزایش یافته و این امر طبیعی است. لذا  اکنون که در فصل بودجه هستیم یارانه دولت در بودجه برای سیستم حمل و نقل عمومی باید دیده شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: ‌به نظر من  معاون شهردار به موقع این مسأله را مطرح کرده چرا که  قیمت تمام شده بلیت دیگر مشابه قیمت قبل نیست، در حال حاضر قیمت تمام شده بلیت مترو  15 هزار تومان بوده که یک سوم را باید دولت، یک سوم را شهرداری و یک سوم را مردم بپردازند که البته در مورد پرداخت این میزان توسط مردم باید مورد تصمیم‌گیری قرار گیرد.

وی بیان داشت: نظر معاون شهردار این بود که سهم مردم توسط دولت و شهرداری پرداخت شود و منظورش گران کردن بلیت و پرداخت توسط مردم نیست.

251-9

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: