• يکشنبه ٢٥ آبان ١٣٩٩-١٠:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٥٨٦
این شهربانو امانی در تذکری به شهرداری تهران :

احداث مسیر دوچرخه در پیاده رو و احداث پارکلت متوقف شود

رییس کمیته TOD شورای اسلامی شهر تهران گفت: اجرای مسیرهای دوچرخه در سطح شهر بدون درنظر گرفتن عوامل فعالسازی آن‌ها، در حال تبدیل شدن به نمادِ نگاهِ سطحی به معضلات و راهکارها در مدیریت شهریست و لذا این قبیل اقدامات باید متوقف شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران شهربانو امانی در دویست و چهل و هشتمین جلسه شورا در تذکری به شهرداری تهران گفت: یکی از مهمترین آسیب‌هایی که امروز شهرداری تهران با آن مواجه است، ضعف اجرایی در پیاده‌سازی ایده‌هاست. ضعف اجرایی ، نه تنها موجب اتلاف سرمایه می‌شود، بلکه خطر خدشه دار شدن اعتماد عمومی را نیز به همراه دارد.
وی ادامه داد: اجرای مسیرهای دوچرخه در سطح شهر بدون درنظر گرفتن عوامل فعالسازی آن‌ها، از نمونه این موارد اجرایی ضعیف است و متاسفانه، در حال تبدیل شدن به نمادِ نگاهِ سطحی به معضلات و راهکارها در مدیریت شهریست.
امانی افزود: فاجعه آمیزتر از مسیرهای دوچرخه‌ی بدون دوچرخه‌سوار، اجرای آنها در داخلِ برخی از پیاده‌روهایِ شهر است که ضمن کاهش عرض مفید برای تردد عابران پیاده، پای موتورسیکلت ها را به پیاده‌رو باز کرده و ایمنی عابران پیاده را به خطر انداخته است. لازم به ذکر است یکی از مهمترین دلایل ایجاد مسیر دوچرخه، کاهش سهم خودروهای سواری از معابر به نفع سایر مدهای حمل و نقلی است.
 این عضو شورا گفت: متذکر می‌شوم ضمن توقف هرگونه احداث مسیر دوچرخه در درون پیاده‌روها، ضروریست مسیرهایی که پیش از این احداث گردیده در کوتاهترین زمان ممکن از پیاده‌روها حذف شوند.
 امانی یاد آور شد: همچنین اقداماتِ غیرِ کارشناسیِ مشابهی، تحت عنوان احداث پارکلت در برخی مناطق شهرداری تهران مشاهده شده است. ضروریست مطابق مصوبه شورای معاونین، تا تکمیل و ابلاغ دستورالعمل پارکلت توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک، از هرگونه اقدام اجرایی تحت عنوان احداث پارکلت ممانعت شود.

248-2

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 





اخبار مرتبط