• يکشنبه ١١ آبان ١٣٩٩-١٤:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٤٦٩
رسولی:

شورا صلاحیت قانون‌گذاری در بورس ندارد

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، در واکنش به پیشنهادی مبنی بر تعیین سقف پنج درصد برای واگذاری سهام بلوکی روزنامه همشهری گفت: بر اساس قانون بالادستی، موظفیم 40 درصد سهام شرکت‌های زیر مجموعه‌ شهرداری را نگه داریم.شورا صلاحیت قانون‌گذاری در بورس ندارد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید حسن رسولی خزانه‌دار شورا در جریان رسیدگی به لایحه شهردار در خصوص «برنامه عملیاتی اقدام زمان‌بندی اجرایی جهت عرضه سهام شرکت‌های خدماتی کالای شهروند و همشهری در بازار سرمایه» اظهار کرد: بر اساس قانون تجارت چنانچه 66.5 درصد سهام یک شرکت متعلق به شهرداری باشد، شهرداری اجازه دارد مجمع عمومی به‌طور فوق‌العاده برگزار کند و  تغییر اساسنامه بدهد و اگر 62 درصد سهام متعلق به شهرداری باشد، نمی‌تواند. 
او افزود: در حال حاضر نظرات دو کمیسیون به هم نزدیک است. تفاوتی بین واگذاری 25 درصد و 30 درصد و حتی 33 درصد سهام نیست. ما با این مصوبه به شهردای احازه می‌دهیم مقداری سهام عرض کند. تقاضا کننده معیارهای سفت و سخت دارد. بازار بورس منتظر ما نیست. 25 درصد تا 33 درصد فرقی نمی‌کند. نباید واگذاری سهام را به مرز 34 درصد برسانیم که منظور شما حاصل شود.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در واکنش به پیشنهادی مبنی بر تعیین سقف پنج درصد برای واگذاری سهام بلوکی روزنامه همشهری گفت: بر اساس قانون بالادستی، موظفیم 40 درصد سهام شرکت‌های زیر مجموعه‌ شهرداری را نگه داریم.   شورا صلاحیت قانون‌گذاری در بورس ندارد. ما با این مصوبه به مردم اجازه می‌دهیم در مجموعه‌های واگذار شده مشارکت کنند. این پیشنهاد گر رای بیاورد تمام موارد قبلی که تصویب کردید که روحش آزادسازی و رقابت است از بین می‌رود. لذا کمیسیون این موضوع مخالف است.
 
 تمام منابع مالی شهرداری به خزانه مشترک واریز می‌شود
سید حسن رسولی خزانه‌دار شورا در جلسه امروز شورا و در واکنش به پیشنهادات سه تن از اعضای شورا برای ایجاد تغییراتی در لایحه واگذاری سهام شهروند و روزنامه همشهری درباره منابع حاصل از واگذاری، اعلام کرد: کمیسیون به سه دلیل با پیشنهاد سه بزرگوار مخالف است.  دلیل اول، این پیشنهادات کل پیوستگی موضوعی طرح و لایحه ارائه شده شهرداری را به هم می‌زند.
رسولی ادامه داد: دلیل دوم، این لایحه سرآغازی است برای اینکه همشهری توسط بخش خصوصی جان بگیرد. پیام این پیشنهاد این است که دوباره و باز شهرداری در این قضیه تزریق اعتبار می‌کند. نکته سوم، در مصوبات قبلی و اسناد بالادستی هر ریالی از هر منبعی از شهرداری به‌دست بیاید، باید به خزانه مشترک واریز شود.
 
246-12

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: