• پنج شنبه ٢٤ مهر ١٣٩٩-١٧:١٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٣٣٧
محمد جواد حق‌شناس در نشست سلامت روان مطرح کرد؛

توجه به سلامت روان باید به اندازه سلامت جسم باشد

محمدجواد حق‌شناس، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که برخی در مسئولیت و جایگاه بالا قرار می‌گیرند اما از سلامت روانی برخوردار نیستند. چطور است که در قوانین و مقررات ما برای استخدام یک نگهبان یا یک کارمند موارد متعددی بررسی می‌شود، اما یک تست ساده سلامت روان هم از آنان گرفته نمی‌شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از ستاد سمن‎‌ها، محمد جواد حق‌شناس در نشست سلامت روان که به مناسبت هفته سلامت روان و با حضور تعدادی از انجمن‌ها و پنج عضو دیگر شورای شهر تهران در محل سالن کنفرانس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران برگزار شد، اظهارکرد: قطعا ضرورت توجه به سلامت روان در جامعه امروز ما کمتر از سلامت جسم و تن نیست و قطعا اگر فردی سلامت تن داشته باشد، اما روح و روان سالمی نداشته باشد با مشکلات جسمی هم مواجه خواهد شد.
او با بیان اینکه لازم است در جامعه یک آسیب‌شناسی انجام شود که چرا ما نسبت به سلامت روان و اهمیت به آن مقاومت داریم، گفت: شما ببینید یک مادر نسبت به سرما خوردگی یا تب خفیف فرزندش چه احساسی دارد، هرکدام از ما اگر سرما بخوریم بلافاصله به پزشک مراجعه می‌کنیم اما به نظرم به دلیل عدم شناخت کافی از مسائل روح و روان به آن توجه چندانی می‌شود.

برخی در مسئولیت‌ها و جایگاه بالا از سلامت روان برخوردار نیستند

حق‌شناس ادامه داد: متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که برخی در مسئولیت و جایگاه بالا قرار می‌گیرند اما از سلامت روانی برخوردار نیستند. چطور است که در قوانین و مقررات ما برای استخدام یک نگهبان یا یک کارمند موارد متعددی بررسی می‌شود، اما یک تست ساده سلامت روان هم از آنان گرفته نمی‌شود.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه حتی بعضا افراد تحصیلکرده نیز در جامعه ما حاضر به رجوع به روانشناس و روانپزشک نیستند، گفت: شاید به این دلیل است که افسردگی و اضطراب در این جامعه بیماری محسوب نمی‌شوند.
حق‌شناس ادامه داد: باید برای تغییر این باور یک بستری شکل بگیرد و موضوع نهادینه شود. سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند نسبت به این موضوع مطالبه‌گری کرده و تلاش کنند تا موضوع سلامت روان در جامعه نهادینه شود.

سمن‌ها در تصمیم‌گیری‌های شهری مشارکت کنند

حق‌شناس به نقش سازمان‌های مردم نهاد در اداره شهر نیز اشاره کرد و گفت: من نمی‌دانم مجلس وقت با چه منطقی آمد و ۳۱ عضو شورای شهر دوره چهارم را به ۲۱ عضو کاهش داد، درحالی که انتظار بود این تعداد را افزایش بدهد. پارلمان‌های شهری در شهرهای مشابه تهران ۱۵۰ عضو دارند. حالا در این شرایط که واقعا ۲۱ عضو نمی‌توانند بیایند و در مورد ریز به ریز موضوعات ۸ تا ۱۰ میلیون شهروند ورود کنند، سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند به ما کمک کنند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: