• جمعه ٢٨ شهريور ١٣٩٩-١٢:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٠١٤
همزمان با روز جهانی " زمین پاک " انجام شد

پاکسازی بلند ترین خیابان خاورمیانه از " ته سیگار "

اعضای شورای اسلامی شهر تهران به همراه فعالان مدنی و سازمان های مردم نهاد، در روز جهانی زمین پاک، با شعار شهر بدون ته سیگار، به جمع آوری ته سیگار از خیابان ولیعصر اقدام کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مراسم گرامیداشت روز جهانی زمین پاک، در جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در بوستان ملت تهران، به همت ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد برگزار شد.

در این رویداد محمد جواد حق شناس، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، حجت نظری، رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد، الهام فخاری، رییس کمیته اجتماعی شورا، سید آرش حسینی میلانی، رییس کمیته محیط زیست شورا و شهربانو امانی، رییس کمیته "تی. او. دی* شورا، و همچنین علیرضا کفش کنان، معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری و جمع کثیری از  فعالین مدنی و محیط زیستی برگزار شد.

حجت نظری : ته سیگار ماده ای بسیار مضر برای طبیعت است

حجت نظری، رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد شورا در خصوص این برنامه، گفت: هر ساله به مناسبت روز جهانی زمین پاک، برنامه هایی در شهرهای مختلف جهان برگزار

می‌شود و هر ساله، شعاری برای این رویداد اختصاص داده می‌شود. شعار مراسم امسال هم شهر بدون ته سیگار است.

او در خصوص برگزاری برنامه امسال بیان نمود: امسال با حضور سازمان های مردم نهاد، و با همت ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت  سازمان های مردم نهاد شهر تهران، که زیر مجموعه شورای اسلامی شهر است، رویدادی را در بزرگترین خیابان خاورمیانه، یعنی خیابان ولیعصر برای جمع آوری ته سیگار برگزار کردیم.

وی ادامه داد: این رویداد با حضور تعدادی از اعضای شورای شهر و تعدادی از سازمان های مردم نهاد، و فعالین مدنی و فعالین محیط زیستی برگزار شد. و با چند اکیپ تقریبا از ابتدا تا انتهای خیابان ولیعصر را از ته سیگار پاکسازی نمودیم.

نظری در مورد خطرات ته سیگار برای محیط زیست، توضیح داد: وقتی ته سیگار به روی زمین می افتد، و با آب برخورد می‌کند، یک متر مکعب از خاک اطراف خود را آلوده می‌کند. و این اتفاق بسیار برای محیط زیست مضر است، چرا که چوب پنبه ته سیگار به واسطه فعل و انفعالات شیمیایی که در تولیدش صورت می‌گیرد، بسیار دیرتر از دیگر مواد جذب طبیعت می‌شود، و فضا را آلوده می‌کند.

او تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از شهروندان نمی‌دانند، که ته سیگار از بسیاری زباله ها برای طبیعت مضرتر است. لذا شاید اقدام امروز بتواند این پیام را به بسیاری از شهروندان بدهد، که نباید ته سیگار را به روی زمین انداخت.

در این روز اعضای شورای شهر و فعالان مدنی و محیط زیستی به هفت گروه تقسیم شده، و هرکدام به پاکسازی بخشی از خیابان ولیعصر از ته سیگار پرداختند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: