• چهارشنبه ٢٦ شهريور ١٣٩٩-١١:٠١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٠٠١
در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تشکیل کمیته شفاف سازی در حوزه املاک شهرداری تهران

عضو شورای شهر تهران از راه اندازی کمیته شفاف سازی در حوزه املاک شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محمود میرلوحی رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به راه اندازی سامانه شفافیت املاک شهرداری تهران گفت: املاکی که در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی بود، شناسایی شده‌اند که ۲ هزار پلاک را شامل می‌شود. 1008 مورد از این املاک در اختیار خیریه‌ها، مراکز فرهنگی و اماکن این چنینی قرار دارند.

وی افزود: قرار است که نحوه فعالیت آن‌ها مشخص شود که آیا فعالیتشان در راستایی است که بتوان یک ملک متعلق به شهرداری را در اختیار آن‌ها قرار داد یا نه. در همین راستا قرار شده که این املاک و نحوه فعالیت آن‌ها طبق بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به شورا ارسال شود و طبق همین ماده این املاک نباید بدون مجوز شورا در اختیار غیر قرار گیرند.

این عضو شورای شهر تهران گفت: طبق ردیفی که امسال در بودجه فرهنگی قرار داده‌ایم این املاک باید ارزیابی شوند و اجاره‌ آن‌ها ثبت شود تا مشخص شود شهرداری در پرداخت اجاره به نهاد‌ها و NGOهای فرهنگی در پرداخت اجاره چقدر کمک کرده است. بنا هم بر این است که این مشخصات ثبت و شفاف شود تا مردم بدانند اگر یک خیریه یا مرکز فرهنگی فعالیت می‌کند ساختمان را از شهرداری گرفته و بدانند صلاحیت دریافت آن را داشته‌اند یا نه.

میرلوحی با اشاره به مفید بودن این سامانه در راستای شفاف سازی تصریح کرد: در شهرداری تهران کمیته‌ای مشخص شده که برای همین منظور است. این کمیته متشکل از معاون فرهنگی، معاون مالی و اقتصادی و رئیس دفتر مدیرکل دفتر شهردار تهران است. این کمیته برای تنظیم و ارسال لایحه است که بعد از انجام این فرآیند‌ها آن را باید طبق بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به شورای شهر ارسال کند و در شورا تصویب شود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: