• شنبه ١٥ شهريور ١٣٩٩-١٨:٥١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٨٤٦
در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل اداری و اجرایی شورای اسلامی شهر تهران تاکید شد:

نظم مالی شورای شهر تهران باید تا پایان دوره پنجم حفظ شود

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اداری و اجرایی شورای اسلامی شهر تهران بر حفظ نظم و انضباط مالی و اداری شورا در دوره پنجم تاکید کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اداري و اجرائي شورای اسلامی شهر تهران با حضور اعضا و معاونان شورای شهر تهران برگزار شد. 
در ابتدای این جلسه محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آیین تودیع سید علی میرباقری مدیر کل سابق اداری و اجرایی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: به دلیل بازنشستگی آقای میرباقری، ما از برکات مدیریتی ایشان بی بهره خواهیم بود.
رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه و در جریان معارفه محسن صادق مدیر کل جدید اداری و اجرایی شورای شهر تهران ضمن تشکر از خدمات اقای میرباقری برای اقای صادق آرزوی موفقیت کرد.
دراین مراسم سیدمحمود میرلوحی ضمن قدردانی از زحمات آقای میرباقری انتخاب ایشان را به واسطه همکاری شان در مجلس و وزارت کشور عنوان کرد و افزود: در این سه سال همکاری ایشان با مجموعه شورای پنجم تلاش شد تا با حداقل تغییرات و حاشیه  مجموعه اداری و اجرایی شورای اسلامی شهر تهران به اهداف خود دسترسی پیدا کند و شکر خدا این مهم صورت گرفت. 
وی با بیان اینکه در این دوره شورا کمیته‎ هایی ایجاد شد که امروز برای افکار عمومی شناخته شده است، تصریح کرد: در حال حاضر شورای شهر دارای نظم مالی و اداری است و مشارکت به مفهوم واقعی آن رخ داده است. لذا می‌بینید که با وجود شیوع کرونا شهرداری روی پای خودش ایستاده است، این درحالیست که دولت دچار کمبود مالی است. 
او در خصوص فعالیت این دوره شورا گفت: در بخش مالی هم افتخار می‎کنیم که اعضای شورا در کمال کم‎لطفی دولت خم به ابرو نیاورده و با پشتکار مشغول بودند. کما اینکه وقتی امروز به حساب‎های سال ۹۳رسیدگی می‎کنیم،  در آن زمان این امور رها شده بودند. این دوره اولین دوره شورا است که اسامی اعضای آن در لیست نجومی‎ها و مسئولین فاسد دیده نمی‌شود. همه این موارد موکد اینست که این شورا نشان داد طرف مردم و وفادار به رای مردم است.
همچنین سید حسن رسولی خزانه‎ دار شورای شهر تهران با بیان اینکه ماده ۶ آیین‎نامه داخلی شورای شهر تهران، مسئولیت امور مالی و اداری را متوجه رئیس شورا می‎داند اما در تبصره همین ماده به رئیس اجازه داده شده است تا این مسئولیت را به یکی از اعضا که منتخب شوراست تفویض کند، گفت: همچنین در ماده ۸ هم به وظایف خزانه‎دار پرداخته شده که شامل انجام امور مالی است و در این سه سال اختیار امور مالی به اینجانب تفویض شده است. همیشه معتقد بودم آنجایی که باید به کارکنان رسیدگی شود، نباید خست به خرج دهیم و آن جایی که باید ضوابط و مقررات را رعایت کنیم، می‎بایستی به انضباط اداری مقید باشیم چنانکه در تمام این سه سال هیچ گزارشی از جانب آقای میرباقری مبنی بر مشکلات مالی و رفاه کارکنان دریافت نکردم.
رسولی گفت: در گذشته مدیریت مالی و اداری یکی بوده است، اما آقای مهندس هاشمی تشخیص دادند که به‎ صورت ترکیبی مدیریت شوند.  
او ادامه داد: در حوزه مالی بنا به تفسیر اینجانب از این دو ماده قانونی، معتقدم مسئولیت تطبیق اسناد با مسئول امور مالی شوراست و از همین روی است که تنها معاونی که حکم او توسط رئیس صادر می‎شود، معاون مالی است. 
خزانه‎دار شورای شهر تهران، تصریح کرد: شورای پنجم باید صفت حسنه پاکدست را تا پایان کار خود حفظ کند و پاکدستی در شعار نیست بلکه در عمل است. کارها باید با مشورت صورت بگیرد اما نظم و انضباط همچنان پابرجا باشد. 
سید حسن رسولی ضمن ابراز تاسف از اینکه ادامه همکاری با دکتر میرباقری بنا به عدم خواسته ایشان میسر نشده است، تاکید کرد: همیشه سعی میکنیم هویت جمعی شورا در فراز و نشیب‎های اداری و مالی حفظ شود و امیدواریم این جابجایی ناخواسته خللی در انجام وظایف دبیرخانه شورای اسلامی شهر تهران ایجاد نکند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: