• چهارشنبه ٥ شهريور ١٣٩٩-١٠:٥٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٧٧٣
محسن هاشمی در مراسم افتتاح آموزشگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی در شهرستان ملارد:

امیدوارم بتوانیم از فرصت باقیمانده مسئولیت برای حل مشکلات مردم استفاده برد

رییس شورای شهر تهران با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم توجه ویژه به مشکلات مردم، ابراز امیدواری کرد، تا بتوان از فرصت باقیمانده مسئولیت برای حل مشکلات مردم نهایت استفاده را برد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مراسم افتتاح آموزشگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی در شهرستان ملارد، با حضور محسن هاشمی رفسنجانی، رییس شورای شهر تهران، و حجت السلام  حسینی، امام جمعه، سجاد برنجی، فرماندار و تعدادی از دیگر مسئولان این شهرستان برگزار شد.

 محسن هاشمی رفسنجانی در این مراسم با اشاره به تقارن هفته دولت با ایام عزاداری سالار شهیدان، و گرامیداشت آن، گفت: انفجار ساختمان نخست وزیری در هشتم شهریورماه 1360، نقطه عطف یکی از سخت ترین دوره های انقلاب بود، که از ششم تیر و با ترور آیت الله خامنه ای آغاز شد. و در هفتم تیر به انفجار مرکز حزب جمهوری اسلامی، و شهادت شهید بهشتی و یارانش منجر گردید. و در نهایت در هشتم شهریور، و با انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت رییس جمهور رجایی و نخست وزیر باهنر، سنگین ترین ضربه ها به نظام نوپای جمهوری اسلامی وارد گردید.

وی افزود: به گواهی تاریخ، در آن دوران سخت، با توجه به کسالت امام و دوران نقاهت آیت الله خامنه ای، پس از ترور، بار اصلی اداره کشور بردوش آیت الله هاشمی رفسنجانی بود. و ایشان در دشوارترین فشارهای روحی ناشی از شهادت شهید بهشتی، شهید رجایی و شهید باهنر، در بدترین شرایط جنگ، هم ریاست مجلس را برعهده داشتند، هم معضلات دولت را باید حل می کردند. و هم مشکلات جنگ بر دوششان بود و بازهم در نمازجمعه، به مردم و رزمندگان روحیه می دادند تا کشور از آن شرایط سخت عبور کند.

هاشمی گفت: در آستانه تاسوعای حسینی قرار داریم. و بی مناسبت نیست که به این نکته اشاره کنم، که سیدالشهدا در روزعاشورا، تنها در شهادت علمدار کربلا، ابولفضل العباس فرمودند، که کمرم شکست. مشابه این مصیبت در انقلاب هم در شهادت شهید بهشتی، که به نوعی علمدار و پرچمدار انقلاب بودند، رخ داد. و تنها باری که آیت الله هاشمی رفسنجانی در عمر خود از شکستن کمر سخن گفتند، در واقعه انفجار هفتم تیر بود. و واقعا شهدای تابستان سال 1360، به نوعی برای امام، مانند اصحاب سیدالشهدا بودند. و با ناجوانمردی ترور شدند و به سالار شهیدان پیوستند.

وی افزود: این قوت و عمق فرهنگ عاشورا، و حماسه حسینی بود، که پس از 1400 سال، توانست بهشتی، رجایی و باهنرها را تربیت کند. و ثابت کند با وجود به شهادت رساندن امام حسین و یارانش، آنانکه می خواستند، صدای حق را با زور شمشیر نابود کنند، خود نابود شدند. و حسین(ع) در وجود تک تک عاشقان ومریدانش تکثیر شد.

وی ادامه داد: البته امروز با وجود همه فشارهای اقتصادی و سختی ها، در مقایسه با سال ابتدای انقلاب، ما توانمندی و شرایط بهتری داریم. اما با مشکل کاهش سرمایه اجتماعی واعتماد عمومی از یکسو، و کاهش بهره وری و کارایی دستگاه اجرایی، در سوی دیگر مواجه هستیم. و همین موجب تشدید نارضایتی ها گردیده است. برای عبور از این گردنه سخت، راهی جز سخت کوشی و افزایش تلاش برای خدمت به مردم و همراهی با آنان در مشکلات شدید معیشتی نداریم.

رییس شورای شهر تهران گفت: امیدواریم، همانگونه که رهبر معظم انقلاب تصریح کردند، بتوانیم از فرصت باقیمانده مسئولیت، جهت حل مشکلات مردم نهایت استفاده را ببریم.

همچنین در این مراسم آیت الله حسینی، امام جمعه ملارد ضمن گرامیداشت ایام سوگواری محرم، و همچنین یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، به شخصیت تاثیر گذار آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیش از انقلاب و پس از آن پرداخت.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: