• يکشنبه ٢٦ مرداد ١٣٩٩-١٤:٥٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٦٦٤
سید حسن رسولی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا:

تخلف آشکاری در گزارش تفریغ بودجه سال 97 شهرداری وجود ندارد

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد: تخلف آشکاری در نحوه اجرای تبصره ها و ردیف بودجه سال 1397 وجود ندارد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، سید حسن رسولی در جریان دویست و سی و یکمین جلسه شورا، و در بررسی گزارش تفریغ بودجه سال 1397 شهرداری تهران، گفت: غرض از ارائه گزارش تفریغ بودجه، استحضار اعضای شورا و مردم تهران از بازخورد نحوه اجرای تبصرههای بودجه مصوب است.

وی ادامه داد: دو نتیجه از این گزارش قابل برداشت و در واقع هدف است، نخست اینکه اگر گزارش حسابرس معتمد و مورد انتخاب اعضای شورا، حاوی بندهای منعکس کننده تخلفات موثر در انضباط مالی شهرداری بود، قطعا در کمیسیون برنامه و بودجه، مانند سال 1393 تکلیف میکردیم که این تخلف برای رسیدگی به مرجع قضایی ارجاع داده شود. اما چنین بندی دیده نشده است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: دوم اینکه، اعضای شورا از گزارش حسابرس منتخب و مورد اعتماد خود، استفاده کرده و فرایند تدوین بودجه را در شهرداری و شورا، مستمرا بهسازی و آسیب شناسی کنیم، که تعداد این بندها کاهش پیدا کند.

رسولی افزود: این دو هدف به نظرم مهم است. همانگونه که در گزارش ملاحظه میکنید، 19 بند مدیریتی متوجه شهرداری است. کمیسیون برنامه و بودجه موظف است از تک تک این بندها گزارش تهیه کرده و به اطلاع شورا برساند

وی ادامه داد:  کمیسیون برنامه و بودجه شورا، حسابرسان مختلفی بر اساس ضوابط بودجه و با توجه به حجم بالای کار در شهرداری انتخاب کرده است. گزارش امروز مربوط به مسئول حسابرسی ستاد شهرداری است. و این درحالیست که 70 درصد عملکرد شهرداری در سازمانها و شرکتهاست. آنچه اعضای شورای شهر از گزارش ارائه شده انتظار دارند در گزارش تلفیق حاصل میشود.

در پایان رسولی پیشنهاد کرد: از آنجایی که تخلف آشکاری در نحوه اجرای تبصره ها و ردیف بودجه سال 1397 وجود ندارد، اعضا به گزارش تفریغ سال ۹۷ رای مثبت دهند. در این گزارش یک بند تکلیف مدیریتی برای اعضای شورا و 19 بند آن متوجه شهرداری است.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با 11 رای موافق از 14 نفر اعضای حاضر به گزارش تفریغ بودجه رای موافق دادند.

 

231-8

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: