• جمعه ٣ مرداد ١٣٩٩-١٥:٣٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٤٢٢
محمد علیخانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان

تولید هزار دستگاه اتوبوس و تکمیل ۳ خط مترو در دستور کار مدیریت شهری

علیخانی درباره آخرین وضعیت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی تهران با توجه به انتشار اوراق مشارکت مدیریت شهری توضیحاتی داد.

یه گزارش  معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین وضعیت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با توجه به انتشار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت توسعه حمل و نقل عمومی گفت: با احيای اوراق مشاركت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سال ٩٨ که در آخرین روز مهلت آن با تلاش‌های ریاست شورای شهر و شهردار تهران و مساعدت معاون اول رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی محقق شد، امید بسیاری برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت ایجاد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به هدف گذاری‌های انجام شده برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی افزود: با انتشار اوراق مشارکت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، نوسازی اتوبوس‌های تهران با جديت دنبال می‌شود و هدف گذاری تولید هزار دستگاه اتوبوس برای سال ١٣٩٩ و سال ١٤٠٠ عملی می‌شود.

علیخانی ادامه داد: در ادامه نیز می‌توان تکمیل خطوط ۳، ۶ و ۷ مترو تهران را برای سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ انجام داد، در کنار آن نیز می‌توان به وعده افتتاح و بهره برداری از ۱۲ ایستگاه مترو تا انتهای سال جاری جامه عمل پوشاند.

او با اشاره به دیگر برنامه‌های مدیریت شهری برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: تنظیم قرارداد ساخت و خرید واگن‌های جدید با شرکت واگن سازی تهران متناسب با توان مالی شهرداری و اوراق فعلی هم در دستور کار است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بیان کرد: بر اساس مذاکرات انجام شده با وزارت کشور امیدواریم برای سال ۹۹ نیز ۳ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت دیگر به حمل و نقل عمومی تهران تخصیص پیدا کند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: