• يکشنبه ٨ تير ١٣٩٩-١٠:٤٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨١٤٧
مجید فراهانی در تذکری بیان داشت

لزوم صیانت از درختان و جلوگیری از تداوم قطع در مجموعه باغ بهشت

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران به لزوم صیانت از درختان و جلوگیری از تداوم قطع درختان مجموعه باغ بهشت واقع در محدوده منطقه 2 تاکید کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در دویست و بیست و سومین جلسه شورا، گفت: چهارم تیرماه از طریق نامه پیوست که به امضاء 121 نفر از همشهریان مسئول و وظیفه شناسم از اهالی سعادت آباد رسیده است، در جریان قطع درختان در مجموعه باغ بهشت، واقع در غرب ساختمان های آتی ساز، در محدوده منطقه 2 شهرداری تهران قرار گرفتم.

او افزود: بر اساس گزارش همشهریان خوبم، طی ده سال گذشته نزدیک به چهار پنجم مجموعه باغ بهشت، با قطع درختان و تبدیل آنها به ۱۴ برج غول آسای سیزده طبقه، دیگر بهشت درختان و طبیعت نیست. بلکه به جهنمی برای درختان تبدیل شده است. این روند طی روزهای گذشته با قطع درختان برای تامین سرانه های بهداشتی و آموزشی ادامه یافته است، که با پیگیری شهروندان مطالبه گر، موضوع در روز دوشنبه 2 تیر ماه 1399 در روزنامه شرق نیز منعکس شده است.

فراهانی تصریح کرد: متاسفانه افزایش قیمت زمین و مسکن در سال های اخیر و مرغوبیت و مطلوبیت اراضی این محدوده برای ساخت و ساز، زمینه ساز از بین بردن درختان و باغات و سر برآوردن برج ها و ساختمان ها را فراهم آورده است. روندی که تداوم آن نه به نفع مردم است، و نه زندگی! زیرا با از میان برداشتن این درختان، زمینه کاهش کیفیت زندگی در شهر فراهم می شود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: با عنایت به اهمیت موضوع به عنوان نماینده مردم شریف تهران، بر اساس وظیفه و در دفاع از حقوق عامه شهروندان عزیز، در اجرای بند 3 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره « لزوم صیانت از درختان و جلوگیری از تداوم قطع درختان مجموعه باغ بهشت واقع در محدوده منطقه 2 » بر اساس تکالیف مصرح برای شهرداری تهران، در قانون حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع درخت به شهردار تهران تذکر می دهم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: از تلاش ها و پیگیری های همشهریان خوبم که با انعکاس به رسانه ها و پیگیری از شورا در مسیر مطالبه حق به شهر قدم برداشتند، تشکر می کنم.

او در پایان گفت: امیدوارم یکایک ما نسبت به آنچه در شهر اتفاق می افتد، احساس مسئولیت کنیم. و با مطالبه اجرای قانون زمینه های مقابله با قانون شکنان را در شهر و شهرداری فراهم کنیم. مطمئنم با مردم تا شهرداری پاک، فاصله ای نیست.

223-1

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: