• شنبه ٧ تير ١٣٩٩-١٢:١٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨١٣٤
محسن هاشمی در مراسم امضای تفاهم نامه میان شهرداری تهران و شرکت و آب و فاضلاب بیان داشت

فاضلاب هم به اندازه مترو برای ما اهمیت ویژه ای داشته است

رییس شورای اسلامی شهر تهران ضمن بیان این مطلب که کاهش مصرف آب به خصوص در حوزه آبیاری فضای سبز باید در اولویت باشد، گفت: همان قدری که موضوع مترو برای ما اهمیت داشته، موضوع شبکه فاضلاب و تصفیه خانه ها هم اهمیت ویژه ای داشته است. به گونه ای که آیت الله هاشمی در یک نماز جمعه در خصوص این دو موضوع صحبت کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مراسم امضای تفاهم نامه میان شهرداری و شرکت آب و فاضلاب استان تهران، با حضور محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران و جمعی از اعضای شورا، نظیر زهرا صدر اعظم نوری و ناهید خدا کرمی و مدیران شهرداری برگزار شد.

محسن هاشمی در این مراسم با بیان اینکه امروزه اهمیت آب بر همه مشخص بوده، و حتی از برق و گاز هم اهمیتش بالاتر است، گفت: غربی ها می گویند برای شروع هر کاری باید ابتدا به موضوع آب توجه شود. و لذا این موضوع نیز باید در استان تهران نیز مد نظر قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: سد طالقان، امیرکبیر، لار، ماملو و لتیان، پنج مخزن آبی شهر تهران است که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد.

محسن هاشمی خاطرنشان ساخت: برای استفاده بهینه از ذخایر آب ابتدا باید به کم کردن مصرف آب، و کاهش مصرف آن روی بیاوریم. این یک فرضیه کلی است که غربی ها به آن رسیده اند که باید در مصرف هر چیزی کاهش داشته باشیم و اسراف نکنیم.

وی افزود: پس اولویت اول باید  کاهش مصرف آب باشد. بخصوص کاهش مصرف آب در حوزه آبیاری فضای سبز، که البته می توان در این راه  از آبیاری تحت فشار استفاده کرد.

 رییس شورای اسلامی شهر با اشاره به صحبت های شهردار منطقه ۲۲ ، گفت: علی رغم اینکه شهردار منطقه ۲۲ می گوید، به ۵۰ میلیون مترمکعب آب برای آبیاری فضای سبز نیاز دارند، اگر از آبیاری تحت فشار استفاده شود، این عدد به ۲۵ میلیون مترمکعب کاهش خواهد یافت.

هاشمی افزود: به خاطر بدهکاری و ندادن بهای آب، شرکت آب و فاضلاب، آب پارک چیتگر را قطع کرده بود. در حالی که ما وقتی جمع و تفریق کردیم، دیدیم اگر نصف آن هزینه‌ را برای آبیاری تحت فشار مصرف می کردیم، به صرفه تر بود.

وی اظهار داشت: موضوع پس از مصرف، بحث توزیع مناسب است. در این راستا شرکت  آب و فاضلاب باید بتواند منابع آبی را  مناسب توزیع، و هم باید فاضلاب و پساب را کنترل کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: همان قدری که موضوع مترو برای ما اهمیت داشته است، موضوع شبکه فاضلاب و تصفیه خانه ها هم اهمیت ویژه ای داشته اند. به گونه ای که آیت الله هاشمی در یک نماز جمعه در خصوص این دو موضوع صحبت کردند.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه تفاهم نامه خوبی میان آب و فاضلاب در این خصوص بسته شده است، گفت: چه خوب می شد اگر  مدت ۲۵ ساله برای استفاده رایگان از پساب را مادام العمر می کردید. زیرا من نگرانم ۲۵ سال بعد یک باره پول زیادی برای پساب بپردازیم.

وی ادامه داد: معلوم نیست پس از ۲۵ سال استفاده رایگان از پساب، مجبور باشیم چقدر پول به آب و فاضلاب بپردازیم. و باید مراقب باشیم ۲۵ سال دیگر برای مردم آن زمان تهران ایجاد نگرانی نشود.

محسن هاشمی تصریح کرد: به نظرم می شود این قرارداد و تفاهم نامه را با همه مناطق شهر تهران منعقد کرد. زیرا شما که تصمیم گرفته اید تصفیه خانه های کوچک مقیاس بسازید، پس هم اکنون  تفاهم نامه های این تصفیه خانه ها را نیز  با همه مناطق منعقد کنید.

رییس شورای اسلامی شهر تهران از شرکت برق و گاز شهر تهران هم خواست تا در حوزه موضوع تاب آوری شهر تهران به مساله برق و گاز اضطراری هم بپردازند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: