• سه شنبه ١٣ خرداد ١٣٩٩-١٢:٥٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٩٠٧
محمد علیخانی به شهردار تهران تذکر داد

شهرداری به جای پرداختن به پروژه های اولویت محور تحقق پذیر، به پروژه های دیگر می پردازد

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از رویه شهرداری در عدم پرداختن به پروژه های اولویت محور تحقق پذیر گفت: متاسفانه شهرداری به جای پرداختن به پروژه های اولویت محور تحقق پذیر، به پروژه های دیگر می پردازد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محمد علیخانی در دویست و هفدهمین جلسه شورا، در تذکری به شهردار تهران گفت: متاسفانه رویه پاسخ تذکرات اعضا از سوی شهرداری رویه غلطی است. چنانکه پاسخ تذکر بنده به عنوان عضو شورا را یکی از شرکت های زیر مجموعه سازمان بازنشستگی می دهد. در حالی که پاسخ تذکر عضو را را باید شهردار تهران بدهد.

 وی ادامه داد: در این رویه دو تخلف وجود دارد. نخست آنکه، شهردار تهران  تذکرات اعضای شورا را باید به  مرجع دیگری ارجاع کند و  مرجع بیطرف باید رسیدگی کند. اما  متاسفانه روال این است که تذکرات به خود شخص متخلف ارجاع می شود.

علیخانی ادامه داد: تخلف دوم این است که، تذکر عضو شورا را خود فرد متخلف پاسخ می دهد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا گفت: اگر مدیریت شهری ذلیل شده، دیگر نباید بگذاریم  شورا را ذلیل کنند. لذا حتی اگر لازم باشد برای عدم تکرار این رویه  شهردار را استیضاح خواهیم کرد. چون کارهای اصلی را رها کردند.

علیخانی ادامه داد: در حال حاضر پروژه های اولویت محور تحقق پذیر که مشخص کردیم هنوز سرانجامی ندارند .

علیخانی افزود: به عنوان مثال یک ماه قبل از آغاز سال جاری، قرار شد هر طرح و برنامه در خصوص راه اندازی ترمینال شرق از سوی شهرداری به شورا گزارش شود. اما  حدود سه ماه گذشته و گزارشی ندادند.

وی ادامه داد: امروز وضعیت پل گیشا را ببینید. در حالی که شهردار تهران در برنامه های خودشان اعلام کرده بودند که ما می خواهیم پل طبیعت 2 را در این جا احداث کنیم. اما هنوز خبری از این امر نیست. از منظر ساخت و مسائل فنی نیز مسائل این پروژه جای بحث دارد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا گفت: در خصوص اصلاح طرح پیاده راه سازی 17 شهریور هم، شورا تذکرات فراوان داد، تا مشکلات اهالی این محدوده حل شود. در حالیکه راه حل هم مشخص بود، اما چه اقدامی صورت گرفت؟

علیخانی در ادامه افزود: متاسفانه شهرداری به جای پرداختن به پروژه های اولویت محور تحقق پذیر، به پروژه های دیگر می پردازد. نظیر جمع کردن پل حافظ که این موارد جای تعجب دارد.

 

5-217

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: