• يکشنبه ١١ خرداد ١٣٩٩-١٧:٣٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٨٨٧
در دویست و شانزدهمین جلسه شورا صورت گرفت

تصویب لایحه "چهارچوب اختیارات و وظایف کمیسیون های داخلی مناطق "

اعضای شورای اسلامی شهر تهران لایحه "چهارچوب اختیارات و وظایف کمیسیون های داخلی مناطق" در کلیات و جزییات با اعمال پیشنهادات اصلاحی به تصویب رساندند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و شانزدهمین جلسه شورا، بررسی لایحه "چهارچوب اختیارات و وظایف کمیسیونهای داخلی مناطق" در دستور قرار گرفت.

در ادامه بررسی این دستور و پس از سخنان محمد سالاری، حجت نظری در مخالفت با این لایحه گفت: برای این که در شرایط بد اقتصادی درآمد زایی کنیم، نباید به هر راهی متوسل شویم. و باید به حفظ حقوق عامه توجه ویژه داشته باشیم.

وی ادامه داد: اتفاقی که قرار است امروز به آن وجه قانونی بدهیم، سال هاست که در شهرداری درحال انجام است. این تخلفات به اشکال مختلف صورت می گیرد. شهرداری برای اینکه در انجام تخلفات شریک داشته باشد، به دنبال همراهی شورا است.

نظری در ادامه افزود: هیچ دوره ای شورا حاضر نشده است به این تخلفات جنبه رسمی بدهد. این با رویه شورای پنجم منافات دارد که به تخلفات جنبه رسمی بدهد.

در ادامه مرتضی الویری نیز در موافقت با این لایحه، گفت: با تصویب این لایحه کمیسیون های داخلی نمی توانند بی ضابطه در همه موارد اظهار نظر کنند.

وی افزود: تصویب این لایحه اقدام مهمی است. در جهت تمرکز زدایی در شهرداری و مطالبی که در مورد این لایحه مطرح شده، لذا اگر این موارد در شهرداری دسته بندی و ضابطه مند شود، تخلفات کمتر خواهد شد. در غیر اینصورت با افزایش تخلفات و کاهش درآمدها همراه خواهد بود.

در ادامه ابراهیم امینی نیز در مخالفت با این لایحه، گفت: این لایحه قابل طرح نیست. چون مغایر با قانون ماده صد شهرداری است. اگر شهرداری در مواردی می خواهد از تخلفات جلوگیری کند، راهکار آن ارجاع پرونده به کمیسیون ماده صد است. نباید برای آن کمیسیون مجزا درنظر گرفت.

سید محمود میرلوحی نیز در موافقت  با این لایحه گفت: در این لایحه تخلفات جزئی به نحوی قانونمند و پرداخته شده که به ابعاد کمی و کیفی توجه ویژه ای شده است. مواردی مانند، هزینه کاربری و پارکینگ و مواردی از این دست، در این لایحه قانونمند شده است. لذا  در کل لایحه جامعی است که امیدوارم اعضای محترم به آن رای مثبت بدهند.

در ادامه این جلسه، زهرا صدراعظم نوری نیز با اشاره به تجربه     ٨ ساله‌اش در کسوت شهردار منطقه، گفت:مسائلی که در این لایحه آمده، موضوعات متداول این سال های شهرداری تهران بوده و بنا نیست در این لایحه تخلفات وجه قانونی پیدا کنند.

وی  ادامه داد: گاهی اوقات تخلف ۲هزار متری به کمیسیون ماده ۱۰۰نمی‌آید. اما تخلف ۵ متری، یا یک انباری به کمیسیون ارجاع داده می‌شود.

این عضو شورا تاکید کرد: لایحه مذکور سبب ایجاد شفافیت، وحدت رویه، هماهنگی و اصلاح فرایندهای زائد می‌شود.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، در پایان تاکید کرد: باید قوانین به نحوی باشد که امکان برداشت از آن‌ها و درنهایت تخلف وجود نداشته باشد.

در نهایت کلیات این لایحه به تصویب اعضای شورا رسید. در ادامه نیز با اعمال پیشنهادات اصلاحی، لایحه "چهارچوب اختیارات و وظایف کمیسیون های داخلی مناطق " به تصویب رسید.

10-216

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: