• يکشنبه ٢٤ فروردين ١٣٩٩-١٧:٢٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٤٥٦
معاون شهردار تهران خبر داد

بازگشایی بوستان های شهر به روی شهروندان تا چند روز آینده

مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران از بازگشایی بوستان های شهر طی چند روز آینده خبر داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مجتبی یزدانی در دویست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، پس از استماع اظهارات اعضای شورا درباره چگونگی خدمات ارائه شده شهرداری در مقابله با کرونا، گفت: غربالگری کارکنان معاونت خدمات شهری که در مواجهه با بیماری کووید ۱۹ قرار دارند، با هماهنگی های لازم به خوبی انجام گرفته، به شکلی که ما کمترین تلفات را به دلیل این بیماری داشتیم.

مجتبی یزدانی با اشاره به تعداد مبتلایان به کرونا در حوزه شهرداری گفت:  یک نفر در حوزه پسماند، دو نفر در میادین میوه و تره بار و هفت نفر در بهشت زهرا(س) مبتلا به کرونا شدند، که خوشبختانه اقدامات لازم برای این افراد انجام شد. و برخی از آنها پس از قرنطینه موفق به فعالیت مجدد در محیط کار شدند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه شرکت شهر سالم برای غربالگری کارکنان اقدامات خوبی انجام داده است، گفت: به غیر از این اقدام، با برخی از آزمایشگاه ها نیز قرارداد داریم.

یزدانی در مورد کاشت درختان برگ سوزنی نیز گفت: در حال حاضر این کار  را انجام نمی دهیم. و کاشت این درختان تنها در کمربند سبز پایتخت انجام می گیرد. و مورد جدیدی از کاشت این نهال ها نداشته ایم .

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با شهرداری منطقه ۲۲ گفت: انتظار داریم که کمیسیون برنامه و بودجه همکاری لازم را انجام دهد، تا ما در زمینه تامین آب این منطقه به نتیجه مطلوب برسیم.

معاون خدمات شهری در خصوص پسماندهای بیمارستانی با بیان اینکه جداسازی پسماندهای بیمارستانی وظیفه شهرداری نیست، ادامه داد: این مشکل باید بصورت کشوری حل شود. لذا درخواست می کنم که در  زمان مناسب این موضوع با وزارت بهداشت در میان گذاشته شود.

یزدانی در مورد فعالیت زباله گردها نیز یادآور شد: برنامه هایی در دستور کار و اقداماتی نیز تا به امروز انجام شده است. در مورد تعطیلی بوستان ها و یا باز شدن آنها، ظرف روزهای آینده تعیین تکلیف خواهیم کرد.

وی در مورد فروش مجازی محصولات سازمان میادین میوه و تره بار نیز گفت: از شرکت های دانش بنیان درخواست همکاری کرده ایم. و آنها به این موضوع ورود پیدا کردند. همچنین از تجارب سایر کشورها نیز با همکاری دفتر شهردار استفاده خواهد شد. به شکلی که بنا داریم برنامه را در ۱۳ میدان تره بار، برای خریدهای مجازی انجام دهیم.

مجتبی یزدانی درباره عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران خاطر نشان ساخت: ما اعتبار لازم را به پیمانکاران داده ایم. در یکی دو مورد مطالبات را واریز نکرده بودند که برخورد لازم انجام شد. در مورد وضعیت باقرشهر و کهریزک هم برنامه ای داریم که به زودی گزارش آن را اعلام می کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران  همچنین در مورد دفن بیماران مبتلا به کرونا درحرم عبدالعظیم حسنی گفت: متولی امام زاده ها شهرداری تهران نیست. گمان نمی کنم آنها نیز اجازه دهند. البته شنیده ام دفن این بیماران درحرم ممنوع شده و اگر چنین اتفاقی افتاده، باید از کانال های دیگری غیر از شهرداری پیگیری شود.

24-208

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: