• سه شنبه ٢٠ اسفند ١٣٩٨-١٦:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٣١٣
به دلیل شیوع ویروس کرونا

شورای شهر با لایحه دوفوریتی مساعدت از مودیان موافقت کرد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با لایحه دو فوریتی مساعدت و حمایت از مودیان و شهروندان به دلیل شیوع ویروس کرونا موافقت کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهارمین جلسه شورا، بررسی لایحه دو فوریتی شهرداری تهران در خصوص مساعدت و حمایت از مودیان و شهروندان به دلیل شیوع ویروس کرونا در دستور قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این امر، حامد مظاهریان، معاون شهرداری تهران گفت: به استناد بند 16 ماده 80 قانون شوراها و با عنایت به شیوع ویروس کرونا در کشور، و در راستای سیاست ها و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، شهرداری تهران تسهیلاتی به شرح ذیل برای مودیان و شهروندان در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا به شهرداری اجازه داده می شود، به منظور تشویق شهروندان خوش حساب به پرداخت بهای خدمات مدیریت پسماند (مسکونی- غیر مسکونی) ،مهلت اعمال جایزه خوش حسابی و تعجیل در پرداخت را، تا پایان اردیبهشت 99 تمدید نماید.

همچنین شهرداری می تواند نسبت به استمهال اسناد دریافتی اشخاص حقیقی و حقوقی (به غیر از نهاد ها و دستگاه های دولتی) با سر رسید، در اسفند ماه 98 و فروردین و اردیبهشت ماه 99 که در اثر شیوع ویورس کرونا، متحمل رکود اقتصادی گردیده اند، با هدف مساعدت و حمایت اقدام کند.

بر اساس این لایحه پیشنهادی، مهلت بهره مندی از تسهیلات تشویقی اسناد نکول* شده تا پایان خرداد ماه 99 تمدید می شود.

در ادامه بررسی این امر ، سید محمود میرلوحی به عنوان مخالف گفت: ما می توانیم با ارتقا زیر ساخت ها، پرداخت های غیر حضوری، مشکل را در این مسیر حل کنیم.

رییس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورا ادامه داد: در حال حاضر اولویت می تواند پخش ماسک و مواد ضد عفونی در بین شهروندان باشد ، نه آنکه بیاییم و تحقق منابع را به تاخیر بیندازیم.

میر لوحی در ادامه افزود: پیام این لایحه، پیام مناسبی نیست  در حالی که شهرداری در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارد. اما هنوز یک ماسک به رانندگان تاکسی و یا رانندگان اتوبوس نتوانسته ایم بدهیم. این در حالی است که بحث گرمخانه ها ، بهشت زهرا و نیز کارگران پسماند نیز مطرح است.

وی در ادامه افزود: ما به جای این لایحه، بیاییم یک ماه پاداش به افرادی که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارند بدهیم.

شهربانو امانی نیز در موافقت با این لایحه گفت: با توجه به شرایط کشور و تهران، که مرکز مقابله با این ویروس است، به طور حتم شهرداری این موارد را لحاظ کرده و  بیشتر از ما هم دغدغه مالی دارد. ولی سلامت مردم باید  دغدغه جدی برای همه ما باشد.

وی ادامه داد: همه می دانیم که ایام پایانی سال، پیک شیوع ویروس کرونا می تواند باشد. لذا از شهرداری تشکر و تقاضا می کنم با لحاظ کردن دغدغه و اهمیت موضوع به این لایحه رای دهید.

در ادامه ناهید خدا کرمی نیز گفت: شهرداری بهتر است زیر ساخت های پرداخت آنلاین را تقویت کند. ضمن اینکه شهرداری بهترین عملکرد را در مقابله با ویروس کرونا داشته است.

وی ادامه داد: اما این دلیل نمی شود که تمامی بار اقتصادی این شرایط بر دوش تهران باشد. در حالی که سازمان ها و نهاد هایی که دارند از بودجه دولتی ارتزاق می کنند، و دسترسی به بودجه عمومی دارند، نظاره گر هستند.

خدا کرمی افزود: امروز بودجه فرهنگی بسیاری از دستگاه ها باید صرف بهبود فرهنگ بهداشت مردم شود.

وی خاطر نشان ساخت: در چنین شرایطی باید مشارکت سایر نهاد ها برای عبور از این بحران فراهم شود.

در نهایت این لایحه با برخی اصلاحات عبارتی و پیشنهاد ها، از قبیل اینکه مهلت بهره مندی از تسهیلات تشویقی اسناد نکول شده، به جای  تا پایان خرداد ماه 99 ،تا پایان اردیبهشت ماه 99 تمدید می گردد، به تصویب رسید.

*نکول: خودداری کردن از پرداخت وجه حواله ، برات و مانند آن (فرهنگ معین)

12-204

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: