• يکشنبه ٤ اسفند ١٣٩٨-١٧:٠١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٢٥٠
در صحن شورا صورت گرفت

تصویب کلیات لایحه بودجه سال 99 شهرداری تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران کلیات لایحه بودجه سال 99 شهرداری تهران را تصویب کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، در دویستمین جلسه شورا ، بررسی کلیات لایحه بودجه سال 99 شهرداری تهران، سازمان ها و  شرکت های تابعه (بخش های درآمدها، منابع و تبصره ها) در دستور قرار گرفت. همچنین در این جلسه در مخالفت و موافقت با لایحه بودجه سال 99 اعضای شورا صحبت کردند.


امانی در مخالفت با بودجه پیشنهادی گفت
هنوز شهرداری  تصمیم نگرفته از محل های درست درآمد کسب کند
در جریان بررسی کلیات این لایحه شهربانو امانی در مخالفت با بودجه پیشنهادی شهرداری تهران گفت:  شورای شهر در سیاست های اجرایی و الزامات تدوین بودجه شهرداری را  موظف کرده  بود با توجه به شرایط اقتصادی و اعمال صرفه جویی، انضباط مالی و شفافیت بودجه و منطبق بر  واقع بینی و با کمترین ضریب عدم تحقق تقدیم کنند. ولی با لایحه ای که شهرداری ارائه داده مشخص است که این لایحه با سیاست های شورا تطبیق پیدا نکرده و درآمد ها بسیار دست بالا گرفته شده است.
وی ادامه داد: بودجه شهرداری 30 هزار و دویست میلیارد تومان  پیشنهاد شده، در حالی که با این بودجه و در نظر گرفتن هزینه ها باید به انتظار افزایش و انباشتگی دیون باشیم. 
امانی با اشاره به لزوم بودجه ریزی عملیاتی گفت: بودجه ریزی عملیاتی حکم می کند با در نظر گرفتن عملکرد 10 ماهه ردیف های درآمدی در سال  98 ،بودجه سال آینده پیشنهاد داده شود. در واقع  عملکرد 10 ماهه ی  سال 98 آیینه تمام نمایی برای تدوین بودجه سال آینده خواهد بود. در چنین شرایطی در 10 ماه سال 98 ،بالغ بر 13 هزار و 400 میلیارد تومان درآمد محقق شده است  و این در حالی است که در بودجه سال 99 درآمد ها رشد 125 درصدی نسبت به عملکرد درآمدی شهرداری در 10 ماهه سال 98 داشته است. 
امانی ادامه داد: اگر این سازو کار فراهم است که چنین رشدی در عملکرد درآمدی را شاهد باشیم، پس چرا در عملکرد درآمدی در سال 98 ،کد های درآمدی مانند راهنمایی و رانندگی صفر است؟
امانی در ادامه سخنان خود گفت: در بودجه پیشنهادی شهرداری تهران به جای تمرکز در ردیف هایی مانند حمل و نقل عمومی که در راستای پرداختن به دو اولویت مردم شهر تهران، یعنی حل ترافیک و آلودگی هوا است، شاهد پخش ماموریت های مختلف هستیم، و جالب آنکه بودجه مختص حمل و نقل عمومی و انبوه بر، در مقایسه با سال گذشته ثابت مانده است. 
امانی همچنین با اشاره به اختصاص 2 هزار میلیارد تومان بودجه پروژه های توسعه محله ای گفت: تعریف پروژه های جدید با سرجمع 2 هزار میلیارد تومان در حوزه توسعه محله ای بدون پیوست های فرهنگی، زیست محیط و ترافیکی بوده است، و  چه تضمینی وجود دارد که این پروژه ها  در سال های آتی با تغییرات جدیدی همراه نشوند و تبدیل به پروژه های بزرگ مقیاس نشوند. 
امانی با اشاره به اینکه در برنامه سوم تاکید شده است که در محدوده های  300 متری تی او دی* می توان از محل درست، درآمد کسب کرد. هنوز شهرداری  تصمیم نگرفته است از محل های درست درآمد کسب کند . 
امانی در ادامه گفت: باید فقط امیدوار باشیم معجزه اتفاق بیافتد و مجلس یازدهم چند صد درصد بخش خصوصی را تقویت کند، تا این درآمد ها محقق شود.  


میرلوحی در موافقت با بودجه پیشنهادی گفت
درآمد های پیش بینی شده در بودجه سال 98 محقق شد
سید محمود میر لوحی نیز به عنوان موافق گفت: ما برای بودجه سال 99 در سال 98 هم شاخص های بودجه را بررسی کردیم، و هم برنامه سوم توسعه شهر تهران را، و خوشبختانه اختلاف نظر عمده ای در این زمینه وجود ندارد. 
وی ادامه داد: نکته ای که وجود دارد و برخی دوستان به آن تاکید می کنند، این است که اگر شما سقف بودجه را افزایش دهید، مصارف اضافه می شود. ولی  من می گویم ،نه اگر سقف را افزایش ندهیم، مجال کارهای عمرانی را از دست می دهیم. 
میرلوحی افزود: وقتی گفته می شود که در مجتمع های ایستگاهی سال آینده می توانیم تا  2 هزار میلیارد درآمد کسب کنیم، معلوم است این رقم  در سقف بودجه می رود. 
میر لوحی گفت: باید تلاش کنیم که گره هایی که در 8 -10 سال گذشته باعث شد سرمایه های شهر ما معطل بماند باز شود. 
وی اضافه کرد: دوستان به تحقق درآمدی 13400 میلیارد تومانی 10 ماه سال 98 اشاره می کنند، در حالی که 40 درصد درآمد های شهرداری غیر نقدی است، و این ردیف ها هنوز محقق نشده، و با تحقق آنها سقف درآمد های شهرداری در سال 98 نیز افزایش می یابد.
رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران گفت: این را هم در نظر بگیرید که ما از 8 هزار میلیارد تومان بدهی پیمانکاران بالغ بر 2500 میلیارد تومان را پرداخت کردیم، و 8 هزار میلیارد تومان هم بدهی بانک ها را پرداخت کردیم. این یعنی آنکه درآمد های پیش بینی شده در بودجه سال 98 محقق شده است. 

مظاهریان:
بودجه واقع بینانه دیده شده است
در ادامه حامد مظاهریان معاون شهردار تهران گفت: ما امیدواریم بودجه در شورای شهر به موقع به تصویب برسد و تا قبل از پایان سال به واحد های شهرداری ابلاغ شود. 
وی ادامه داد: افزایش 25 درصدی بودجه نسبت به بودجه سال 98 با در نظر گرفتن متمم و اینکه نرخ تورم در سال آینده بیش از این رقم است نشان می دهد که بودجه واقع بینانه دیده شده است. 
 وی افزود: نیت کمیسیون بودجه شورا در موافقت با افزاش سقف بودجه این است که مدیریت شهری را تشویق کند به فعالیت بیشتر  و اینکه مدیریت شهری عزم جزم تری داشته باشد برای پیگیری امور و ما نیز از این امر  استقبال می کنیم. 
در نهایت ، در این جلسه شورای اسلامی شهر تهران، کلیات لایحه بودجه سال 99 شهرداری تهران به تصویب رسید.
*ایده توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی و «TOD» یک رویکرد خاص به برنامه‌ریزی یکپارچه زمین و حمل‌ونقل است.
8-200

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: