• يکشنبه ٢١ مهر ١٣٩٨-١٢:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٢٥٥
حسین نقاشی:

هفته تهران،هفته ای فرهنگی با تاکید بر"اولویت انسان بر سازه" است

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حسین نقاشی،معاون ارتباطات و اموربین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران در مصاحبه با رادیو گفت وگو با اشاره به رخدادهای فرهنگی اخیر شهر تهران اظهار کرد:«هفته تهران با محوریت "بازشناسی هویت تهران"با پیگیری شورای شهر تهران و با همکاری شهرداری تهران برگزار شد»

وی با بیان این مطلب افزود: «در این راستا فراخوان زنگ انشا در مدارس، شب شعر تهران، اختتامیه جشنواره روز کودک برگزار شد

نقاشی رونمایی از کتاب "تهران من" را بعنوان اثری جاودانه توسط امیررضا فرهبد از دیگر رویدادهای فرهنگی پایتخت دانست و اضافه کرد: «این کتاب بعنوان دایرة المعارف شهر تهران است و آقای هاشمی بعنوان رئیس شورا و نیز آقای مسجد جامعی و همچنین شهرداران ادوار گذشته حضور داشتند»

وی افزود: «این کتاب ماحصل ۱۵ سال کوشش نگارنده بوده و بعنوان اثری نفیس و ماندگار در هفته تهران رونمایی شد»

معاون ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت:
«در ایام هفته تهران کاری منحصر به فرد نیز به وقوع پیوست و آن اجرای "تعزیه شهادت قائم مقام فراهانی"صدراعظم فقید و اهل فضل قاجار بود که به همت شهرداری منطقه 12 برگزارشد. چنانکه می دانیم تعزیه معمولا در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) برگزارمیشود و در این کار ابتکاری سعی شد همین شکل ذکر مصائب و سختی هایی که براین صدراعظم اهل ادب و دیانت و مهین‌دوست رفته، برای مخاطبان بیان شود.

نقاشی همچنین در پاسخ به این سوال که جنس دغدغه و چشم انداز شورای شهر تهران  به مقوله فرهنگ از چه نوع است، گفت:
از دکتر علی شریعتی نقل است که در توصیف "زندگی"گفت:«زندگی چیست؟ نان، آزادی، فرهنگ، ایمان و دوست داشتن...» توجه به فرهنگ وبرگزاری چنین برنامه‌هایی ازسوی شهرداری تهران و با حمایت شورای شهر پنجم نشان از یک نگرش محوری دارد که درعین حال که باید به مسایل عمرانی و ترافیکی و حمل و نقل عمومی و... در شهر تهران توجه شود، مقوله فرهنگ و آنچه مستقیما به انسان و نیازهای عالی او نیز باز میگردد، باید مورد توجه واقع شود و انسان بر سازه اولویت داشته باشد. هفته تهران،هفته ای فرهنگی با تاکید بر"اولویت انسان بر سازه" است.


این بخش از برنامه "تقاطع فرهنگ" با اجرای شهاب دارابیان روانه آنتن رادیو گفت وگو شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: