• يکشنبه ١٤ مهر ١٣٩٨-١١:٠٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٢٢١
عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

کودکان و نوجوانان بخشی از شرکای شهری هستند

فخاری گفت:کودکان و نوجوانان بخشی از شرکای شهری هستند و همکاری و نظر آنها در مدیریت شهری مهم است.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه آثار منتخب اولین دوره سابقه نقاشی کودکان شهر تهران با موضوع شهری که من دوست دارم، در جمع خبرنگاران، گفت: کاری که امروز اداره‌کل شهروندی به سرانجام رساند، نتیجه به جلسات هماهنگی که با محور اجتماعی و جلب همکاری کودکان در امور شهری برگزار شده است که یکی از محورهای این جلسات، الگوی تهران شهری دوستدار کودک بود.

او افزود: زمانی که صحبت از مناسب‌سازی شهر می‌شود، برای خیلی از ما تداعی کننده مناسب‌سازی معابر شهری است و یا الزاماتی که باید شهرسازی مدیریت شهری برای فضای باز ایجاد کند ولی جلب همکاری و اقدام‌های مشارکتی کودکان و نوجوانان در شهر می‌تواند یکی از اقدام‌های موثر در حوزه مناسب‌سازی شهر باشد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به این نکته که نقاشی به عنوان یکی از روش‌های بازنمایی نمادین کودکی و نوجوانی است، افزود: کودکان و نوجوانان از طریق نقاشی می‌توانند خواست و آرزوهای خود را ارائه کنند و در مدیریت شهری نیز تصمیم بر آن شد تا از نقاشی آنها برای ارائه راهکار در حوزه شهری استفاده شود.

فخاری تأکید کرد: این نمایشگاه پیش از آنکه یک مسابقه باشد، فراخوانی است که ذهنیت کودکان را در شهری که در آن زندگی می‌کنند به دست آوریم و بدانیم که کودکان در چه شهری دوست دارند زندگی کنند.

او با اشاره به وجود نشانه های هم‌زیستی در نقاشی کودکان، گفت: در نقاشی‌های که کودکان  به نمایشگاه ارسال کرده اند، تهران را به شکلی هم‌زیست با دیگر جانوران و حشرات به تصویر کشیده‌اند.

عضو شورای شهر تهران افزود: کودکان و نوجوانان بخشی از شرکای شهری هستند و همکاری و نظر آنها در مدیریت شهری مهم است اگرچه امروز از لحاظ اجتماعی آنها مسئولیتی ندارند اما باید بدانیم که این اقدام آغازی در ابتدای راه است.

فخاری در پاسخ به این سوال که آثار برگزیده کودکان در این جشنواره به چه شکل در سطح شهر معرفی و در معرض دید عموم قرار می‌گیرند، گفت: تصاویر آثار برگزیده کودکان در بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر نصب و در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.

او تصریح کرد: ما در مدیریت شهری و سیاست‌گذاری‌ها باید از تخیل و خواسته کودکان بهره ببریم و به آن توجه کنیم زیرا در بسیاری از نقاشی‌ها، کودکان به برخی از مشکلات مترو اشاره کرده و آن را به تصویر کشیده‌اند و ما باید از تمام تصورات و خواسته آنها به نحو احسن استفاده کنیم.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: بچه‌ها در نقاشی‌های خود تصاویر ابلاغ شده شهری را درج نکردند و تصاویر و نقاشی‌های آنها نشان می‌دهد که آنها دوست دارند در چه شهری زندگی کنند.

فخاری گفت: درگیر شدن کودکان در مسائل شهری خوب است که از این طریق نسبت محله و شهر خود حساس و مطالبه‌گر باشند و گسترش این حس در کودکان بستگی به واکنشی دارد که ما از خود نشان می‌دهیم.

او تأکید کرد: باید از نقاشی هایی که کودکان ارائه کردند در سیاست‌گذاری و بودجه‌گذاری‌ها استفاده شود، کودکان از طریق نقاشی نقاط قوت و ضعف شهری را به تصویر کشیدند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: