• پنج شنبه ٧ شهريور ١٣٩٨-٢١:١٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٨٩٧
محسن هاشمی در آیین سالروز افتتاح خانه موزه آیت الله هاشمی بیان داشت:

ریشه کاهش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی در فاصله گرفتن مسئولان از آرمانهای انقلاب و اخلاق انسانی است

محسن هاشمی در مراسم سالروز افتتاح خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی و گرامیداشت شهدای هفتم تیروهشتم شهریور گفت: امروز اگر ما نگران کاهش سرمایه اجتماعی کشور، اعتماد عمومی و امید به آینده هستیم ، باید ریشه آن را در فاصله گرفتن مسئولان از آرمانهای انقلاب و اخلاق انسانی بجوییم.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی در مراسم سالروز افتتاح خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی و گرامیداشت شهدای هفتم تیروهشتم شهریور ضمن گرامی داشت یاد همه شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و امام شهدا با اشاره به همزمانی این مراسم که در آستانه فرارسیدن ماه محرم و سالروز واقعه هشتم شهریور ماه 1360 برگزار شد سخنانش را با فرازهایی از سیره و شیوه و اخلاق حکومتی امام حسین (ع) و یاران نزدیک ایشان در سخت ترین شرایط اداره کشور اغاز کرد و افزود: در مراسم امروز نام سه تن از شهدای انقلاب، شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر و آیت الله هاشمی رفسنجانی برده می شود و در راس آنها، امام شهیدان و شاید امروز بیش از هرزمان دیگری ما به شیوه این عزیزان، در اداره کشور نیاز داریم.

وی ادامه داد: ویژگی مشترک رهبران انقلاب، سعه صدر، از خودگذشتگی و صبر و تحمل نسبت به تخریبها بود، شهید بهشتی که نخستین هدف جریان انحرافی چپ برای تخریب به شمار می آمد با سعه صدر بیشترین تخریبها و توهین ها و تهمتها را تحمل کرد و هیچگاه برای دفاع از شخص خود سخنی نگفت.
شهید رجایی نیز تمامی توهین ها، تحقیرها و تخریب های رییس جمهور وقت را تحمل کرد اما از حقوق ملت و ارزش های انقلاب عقب نشینی نکرد و تخریبها وتحقیرها او را به وادی لجبازی و تقابل نکشاند و شهید باهنر نیز اسوه ای مثال زدنی از متانت، تقوا و مدارا بود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: با وداع زودهنگام این عزیزان با انقلاب، آیت الله هاشمی رفسنجانی برای بیش از ثلث قرن، به هدف نخست تخریبها، تهمتها، دروغها و توهین ها تبدیل شد و در طول این زمان طولانی، هیچگاه لب به شکایت و شکوه نگشود، اگر جایی نیز پاسخی در چارچوب اخلاق، شرع و قانون داد تا چهره انقلاب در افکار عمومی و نسل جوان مخدوش نگردد.

محسن هاشمی با تاکید بر این نکته که این بزرگان، از بذل جان، مال و آبروی خود برای انقلاب ، پرهیز نمی کردند ادامه داد: بنابراین زمانی که خود هدف تخریب و توهین وتهمت قرار می گرفتند اگر، سکوت وآرامش موجب کمتر آسیب دیدن انقلاب می شد، اهدای آبروی خود را بر ضربه خوردن وجهه انقلاب مقدم می داشتند.

وی از خود به عنوان شاهدی کوچک که بیش از نیم قرن، در کنار آیت الله هاشمی رفسنجانی، سیل تخریبها و تهمتها و توهین ها را دیده است نام برد و خاطر نشان ساخت: اما جز سکوت و گذشت و دعای خیر برای اصلاح تخریب کنندگان از ایشان نشنیدم، آیت الله هاشمی رفسنجانی، با وجود آنکه در معرض و دریافت کننده اطلاعات و اسرار تخریب کنندگان بود، هیچگاه در تقابل از این اطلاعات استفاده نکرد و حتی اسرار دیگران را بازگو نمی کرد و سعی در حفظ آبروی همه انسانها حتی، مخالفان وتخریب گران سرسخت خود داشت.

رییس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: تعبیر اساتید اخلاق نظیر مرحومان، آیت الله حائری شیرازی و آیت الله سید مهدی طباطبایی، این بود که عنایت و محبت ویژه امام خمینی و مقام معظم رهبری به آیت الله هاشمی رفسنجانی، بدلیل این ویژگی ایشان در بذل آبروی خود برای انقلاب داشت که امام برای سلامتی ایشان در سفر ، قربانی می کرد و آیت الله خامنه ای در پایان دولت سازندگی ، تصریح کردند که "هیچ کس برای ، هاشمی نمی شود".

وی در ادامه سخنانش افزود : مطهری، بهشتی، رجایی ، باهنر و هاشمی اعتقاد داشتند که هیچ شخصی فراتر و بالاتر از انقلاب و مصالح مردم نیست و بهمین خاطر زمانی که نیاز بود تا قربانی انقلاب ومردم شوند از بذل جان، آبرو و جایگاه خود ابایی نداشتند.

به اعتقاد فرزند آیت الله هاشمی امروز اگر ما نگران کاهش سرمایه اجتماعی کشور، اعتماد عمومی و امید به آینده هستیم ، باید ریشه آن را در فاصله گرفتن مسئولان از آرمانهای انقلاب و اخلاق انسانی بجوییم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: مردم به مسئولانی که جایگاه خود و آبروی خود را مهمتر از سرنوشت انقلاب و کشور می دانند ، کمتر اعتماد می کنند و بداخلاقی ها، نزاعها و اختلافاتی که بخصوص از دهه گذشته تاکنون آفت نظام شده است، ریشه های انقلاب را تضعیف می کند.
امیدواریم، همه ما مسئولان و چهره هایی که منتسب به انقلاب و نظام هستیم ، آبروی انقلاب و مصالح مردم را بر آبرو ومصالح خود مقدم بدانیم و به این روایت معصومین (ع) اطمینان داشته باشیم که" کسی که آبروی خود را برای خدا، می دهد، خداوند باجایگاه ومحبوبیتی بالاتر از قبل برای او در میان مردم، آن را جبران می کند"
زیباترین مصداق های این سخن را می توانیم در تشییع و وداع مردم با شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر و آیت الله هاشمی رفسنجانی ببینیم و بالاتر از همه، امام خمینی که در پذیرش قطعنامه فرمودند که آبروی خود را با خدا معامله کردم ودر تشییع ایشان، آن حضور بی نظیر مردم رقم خورد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: