• سه شنبه ٧ خرداد ١٣٩٨-١٣:١٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٦٨٧
مجید فراهانی خبر داد: 8-144

تایید حسابرسان منتخب شورا و شهرداری تهران براِی سال 97 و 98 / انتشار حسابرسی مناطق در سایت شفافیت

مجید فراهانی رییس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: با انتخاب حسابرسان منتخب شورا در آینده ای نزدیک اطلاعات حسابرسی مناطق در سایت شفافیت منتشر خواهد شد و حسابرسان موظف هستند هر سه ماه یکبار گزارش حسابرسی خود را به شورا ارایه نمایند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در یکصد چهل و چهارمین جلسه شورا بررسی تعیین حسابرسان منتخب شورا جهت انجام عملیات حسابرسی سال 97 و 98 شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت های وابسته در دستور قرار گرفت.

 مجید فراهانی در تشریح این طرح گفت: حسابرسان منتخب از طریق فراخوان روزنامه همشهری که می بایست دارای سه شرط می بودند انتخاب شدند.

 وی ادامه داد: این سه شرط عبارتند از احراز  رتبه الف و ممتاز بر اساس تایید جامعه حسابرسان، مورد اعتماد بودن بورس و  سوابق خوبی در نظام مدیریت شهری داشته باشند.

 فراهانی در ادامه افزود: یکی از مهمترین وظایف شورای شهر تهران نظارت بر روند اجرای کار در نظام مدیریت شهری است که در مناطق و واحد های ستادی و سازمان ها و شرکت های وابسته در حوزه های مختلف انجام می شود.

 وی تصریح کرد: یکی از این حوزه ها، نظارت مالی  بر حسن اجرای فرایند های مالی و گردش کار مالی مناطق و سازمان ها و شرکت های وابسته به شهرداری تهران وفق ماده 80 قانون تشکیلات و وظایف شوراهای شهر روستا می باشد.

فراهانی اظهار داشت: حسابرسان منتخب بعد از تایید شورای شهر در مناطق مستقر می شوند و  گزارش کار آنان در صحن شورا می آید و از آن طریق تکالیفی برای شهرداری تهران معین می شود.

 وی ادامه داد : حسابرسان منتخب برای انجام عملیات حسابرسی سال   97 و 98 سنواتی در 10 گروه مختلف و بر اساس شروطی که قبلا ذکر شد انتخاب شدند.

 فراهانی در ادامه ابراز امیدواری کرد  نتایج حسابرسی مناطق در سایت شفافیت منتشر شود.

 وی در این زمینه افزود: بعد از اینکه حسابرسان حسابرسی را انجام دادند برای اولین بار پیش بینی شده نتایج  حسابرسی مناطق در سایت شفافیت منتشر شود و مدیران و کارکنان مناطق نیز  موظف شدند کمال  همکاری برای در اختیار قرار دادند اسناد به حسابرسان را داشته باشند.

 فراهانی افزود: حسابرسان نیز می بایست هر سه ماه یکبار گزارش پیشرفت حسابرسی را به اعضای شورا ارائه نمایند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: