• سه شنبه ٧ خرداد ١٣٩٨-١٣:١٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٦٨٢
سید ابراهیم امینی مطرح کرد؛ 7-144

لزوم ایجاد دیوان محاسبات شهر برای نظارت بر حسن جریان مالی شهرداری

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای شهر می بایست یک ابزار نظارتی حسابرسی تحت دیوان محاسبات شهر ایجاد کند تا از این طریق دیگر نیازی به برون سپاری حسابرسی برای نظارت بر حسن جریان مالی شهردایر نداشته باشد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید ابراهیم امینی در یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورا و در جریان بررسی طرح تعیین حسابرسان منتخب شورا جهت انجام عملیات حسابرسی سال 97 و 98 شورا و شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت های وابسته گفت: کمیسیون برنامه و بودجه شورا باید یک ابزار حسابرسی تحت دیوان محاسبات شهر ایجاد کند که دیگر نیازی به برون سپاری بر حسن جریان مالی شهرداری نباشد.

 

وی ادامه داد: برون سپاری چنین اقداماتی معمولا خیلی دقیق نیست و می توان همانند دیوان محاسبات کشور که از طریق آن پارلمان ملی بر جریان مالی دولت نظارت می کند ما نیز از طریق دیوان محاسبات شهر بر جریان مالی شهرداری نظارت داشته باشیم.

 

امینی تصریح کرد: با این اقدام می توان نظارت مستمری بر جریان مالی شهرداری داشته و این نظارت دقیق تر از برون سپاری این امر صورت خواهد گرفت.

 

در ادامه مرتضی الویری رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا و رییس شورای عالی استان ها نیز گفت: حدود یکسالی می شود که  در شورای عالی استان ها  تشکیل دیوان محاسبات شهری مطرح است و اخیرا دیداری با آقای عادل آذر رییس دیوان محاسابت کشور در همین زمینه داشتیم. آنان معتقدند در بخشی که شهرداری از بودجه عمومی دولت استفاده می کند، دیوان محاسابت باید ورد کند لذا می توان از این امر نتیجه گرفت که لزون تشکیل دیوان محاسبات شهر برای شهر تهران نیز ضروری است.

 

وی ادامه داد: البته  جلساتی با دیوان محاسبات  تعبیه شده که تشکیل دیوان محاسبات شهری به گونه ای باشد که سبب کاهش مانور شهرداری نگردد.

 

 مجید فراهانی رییس کمیته بودجه نیز گفت: ما از شهرداری خواسته ایم تا لایحه ای برای تشکیل دیوان محاسبات شهر تهیه کنند و به شورا ارسال نمایند  و اگر چنین لایحه ای نیاید، کمیسیون برنامه و بودجه خود، به صورت طرح این مهم را به شورای شهر ارایه خواهد کرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: