• پنج شنبه ٢٣ خرداد ١٣٩٨-١٢:٠٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٦٦٩
نژادبهرام مطرح کرد؛

افزایش دست‌اندازی به حریم پایتخت در سال‌های گذشته

عضو شورای شهر تهران برنامه جامع حفظ حریم پایتخت را از الزامات دانست و گفت: این کار نیازمند تعامل دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل ازخبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا نژادبهرام رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در حاشیه همایش باید‌ها و نباید‌های حریم تهران که امروز (چهارشنبه بیست و دوم خرداد ماه) برگزار شد، اظهار کرد: مسئله مهم در اینگونه نشست‌ها حفظ حریم پایتخت و جلوگیری از دست‌اندازی به آن است.

وی افزود: دست‌اندازی به حریم تهران بسیار افزایش پیدا کرده است و این افزایش به گونه‌ای است که نمی‌توانیم شرایط حاضر را مدیریت کنیم و این نبود مدیریت کنترل حریم موجب شده تا نتوانیم حریم تهران را تشخیص دهیم.

رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: اغتشاش به وجود آمده در حریم پایتخت دلایل متعددی دارد که جدی‌ترین آن نبود یک قانون واحد مدیریتی برای شهر تهران است.

نژادبهرام ادامه داد: به طور کلی ما در پایتخت ۹ فرمانداری مستقل داریم که هر کدام از این فرمانداری‌ها با توجه به تقسیمات کشوری حاشیه خود را دارند و حریم خود را مشخص کرده‌اند.

وی افزود: وقتی روستا با حریم تهران تلاقی پیدا می‌کند و به این علت که حریم و مقیاس آن کوچک‌تر از شهر است، به سرعت بسیار زیادی به داخل پایتخت انتقال پیدا می‌کند و ما نیاز داریم برای اولین بار بعد از این همه تغییرات یک بار برای همیشه پرونده مدیریت شهر تهران را ساماندهی کنیم و ببندیم.


رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: باید به پایتخت و حریم آن به دید یک منظومه نگاه کرد، چون با وضع موجود و نبود مدیریت لازم حفاظت از حریم تهران وجود ندارد و امکان پذیر نیست و ما باید تلاش کنیم قوانین بالادستی حفاظت و صیانت از حریم پایتخت را از بلا استفاده بودن خارج کنیم و به صورت عملی از آن بهره ببریم.

نژادبهرام ادامه داد: آخرین طرح راهبردی که مورد تصویب شورای شهرسازی و وزارت راه قرار گرفت، طرح راهبردی و ساختاری حریم شهر تهران بود که متأسفانه هنوز مصوبه‌ای از سوی استانداری تهران ابلاغ نشده است.

رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: تنها حریم مورد استفاده حدود یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر است که مربوط به طرح جامع است و باز هم با اختلال‌های به وجود آمده مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: ما نیاز داریم مدیریت شهری و امور شهر تهران مشخص شود و تقسیمات کشوری نیز باید با برنامه‌های مدیریت شهر تهران هماهنگ شود، اما این الزام‌آور نیست و در صورت نیاز مدیریت امور شهری باید با تقسیمات کشوری هماهنگ شود.

نژادبهرام ادامه داد: در هیچ کدام از زوایای مدیریت شهری الزامی وجود ندارد و باید گفت یکی از ملزومات حفظ حریم پایتخت و ایجاد برنامه راهبردی است.

لازم به ذکر است؛ شهرداری منطقه ۲۲ از ورود خبرنگاران به این همایش جلوگیری کرد و علت آن را مطرح شدن حرف‌های محرمانه در طول جلسه دانست.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: