• يکشنبه ٥ خرداد ١٣٩٨-١٤:٣٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٦٣٨
همزمان با بیست و هفتمین نمایشگاه قران در غرفه شورای عالی قرآن شهرداری تهران صورت گرفت:

تبیین اندیشه های قرآنی آیت الله هاشمی رفسنجانی

با حضور محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در غرفه شورای عالی قرآن شهرداری تبیین اندیشه های قرآنی آیت الله هاشمی رفسنجانی صورت پذیرفت.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران معرفی آثار، خدمات و فعالیت های قرآنی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از پیش از انقلاب و پس از انقلاب اسلامی در قالب تفسیر راهنما و فرهنگ معارف قرآن کریم با حضور محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران و جمعی از اساتید، پیشکسوتان و علاقه مندان به مباحث تفسیری  در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.

جلسه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط سیدحسین موسوی بلده آغاز شد.

 

در ادامه جلسه حجت الاسلام خسروی به معرفی آثار، خدمات و فعالیت های قرآنی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از پیش از انقلاب و پس از انقلاب اسلامی در قالب تفسیر راهنما و فرهنگ معارف قرآن کریم پرداخت.

 

وی در این باره تصریح کرد:  از دغدغه های اساسی مرحوم هاشمی ارتقاء کیفیت زندگی و آسایش و رفاه مردم بود که نمونه مترو بخشی از اقدامات شایسته ایشان در این حوزه بوده است.

 

همچنین محسن هاشمی ضمن بیان رویکردها و علاقه وافر مرحوم هاشمی رفسنجانی به موضوعات قرآنی و نشر و ترویج مفاهیم حقی قرآن کریم گفت: آیت الله با سختی و ممارست فراوان و حسب علاقه نسبت به قرآن کریم مدتی که در زندان رژیم شاهنشاهی بوده اند با پیشینه مطالعاتی و تسلط و اشرافی که به قرآن داشتند نسبت به تدوین و تالیف تفسیر راهنما اقدام کردند و در این مسیر همسر ایشان نیز نقش مهمی را ایفا می کرده است.

 

وی افزود:  پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با تشکیل گروهی متشکل از صاحب نظران و اندیشمندان قرآنی فرهنگ معارف قرآن که رفرنس و موضوعی مهم در تحقیقات قرآنی به شمار می آید را فراهم آوردند.

 

گفتنی است تفسیر راهنما و فرهنگ معارف قرآن از جمله منابع تفسیری قرآنی مهم شیعی به شمار می رود.

 

شایان ذکر است در این نشست رئیس شورای اسلامی شهر تهران به نقش اساسی شورای عالی قرآن شهرداری در نشر آموزه های قرآنی در شهر تهران تاکید داشته و از خدمات و حضور موثر این شورا در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن تقدیر نمود.

 

گفتني است عنوان ((نهاد برگزیده)) در بخش دستگاه های دولتی و عمومی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم توسط شورای عالی قرآن شهرداری تهران و دریافت لوح سپاس توسط استاد سید حسین موسوی بلده رییس اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری تهران از دستان جناب آقای دکتر فقهی زاده معاون محترم قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: