• شنبه ٢٥ خرداد ١٣٩٨-١٦:١٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٦٠٨
الویری خبر داد:

نقش‌آفرینی شورای‌عالی استان‌ها در نظام برنامه‌ریزی توسعه کشور

در نوزدهمین اجلاس عمومی شورای‌عالی استان‌ها مرتضی الویری از فرارسیدن نقش‌آفرینی شورای‌عالی استان‌ها در نظام برنامه‌ریزی توسعه کشور صحبت کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از همشهری، رئیس شورای‌عالی استان‌ها گفت: «بررسی نظام‌های مختلف مدیریت شهری در دنیا نشان می‌دهد نهادهای محلی قدرتمند یکی از اجزای ساختاری اداره امور کشور در دوره مدرن هستند. زمان آن رسیده که شورای‌عالی استان‌ها به‌عنوان بزرگ‌ترین نهاد شورایی در نظام سیاسی کشور با نگاهی کلان و با واکاوی ابعاد متنوع موضوع مدیریت محلی به جایگاه اصلی خود در نظام برنامه‌ریزی توسعه کشور دست پیدا کند.» 

 

 

مرتضی الویری در جمع خبرنگاران نیز نسبت به سلب عضویت اعضای شورا از سوی قوه‌قضاییه واکنش نشان داد. او گفت: «این وضعیت اقدام درستی نیست، چون اگر عضوی از ضوابط تخلف کند موضوع باید در هیأت حل اختلاف که مرجع رسیدگی به آن است بررسی شود و سایر تخلفات از سو‌ی قوه قضاییه بررسی خواهد شد.» 

 

 

جنیدی، رئیس هیأت اختلاف نیز گفت: «در هیأت مرکزی که من حضور دارم به نسبت ۱۲۰هزار عضو شوراها تعداد تخلفات بسیار اندک است.همیشه در همه‌جای دنیا درجه‌ای از تخلف در انتخابات ممکن است رخ دهد و این به‌قدری محدود است که بر نتیجه انتخابات اثر جدی ندارد. »

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: