• چهارشنبه ٥ تير ١٣٩٨-١٠:١٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٤٧١
زهرا نژاد بهرام در بازدید از منطقه 21 مطرح کرد:

انباری شدن واحدهای مسکونی تهدیدی برای پروژه ها و تشدیدکننده بافت فرسوده/ پروژه قطعات خودرو در منطقه 21 باید بر اساس ساماندهی بافت مرکزی صورت گیرد/ بحث آبیاری فضای سبز در مناطق تجاری مورد نظارت شورا خواهد بود

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران در بازیدی از سطح منطقه 21 گفت: یکی از معضلاتی که تهران بخصوص در بافت فرسوده با آن مواجه است انباری شدن واحدهای مسکونی است که نه تنها تهدیدی برای پروژه های جدید در مناطق است بلکه خطری برای بافت فرسوده اند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا نژاد بهرام رییس کمیته شهرسازی شورا بازدیدی از منطقه 21 داشته است.

گفتنی است بازدید از پروژه بازار قطعات خودرو، شد . پروژه از سال ۱۳۹۴ آغاز و استارت واقعی آن از ۹۶ بود و هم اکنون در حال کار است.

این پروژه ۶ طبقه با وسعت ۱۳۶ هزار متر مربع است و شامل مغازه و دفاتر و انبار و نیز بخش تخصصی لوازم یدکی خودرو می شود و از آغاز توسط شرکت سرمایه گذاری بانک ملی، سرمایه گذاری شده و پس از آن شهرداری تهران به عنوان شریک وارد پروژه شده است.

نژاد بهرام در حین بازدید گفت: با توجه به اینکه منطقه صنعتی است باید پیگیری کنیم که پروژه جوابگوی هدف برنامه ریزی شده اش باشد.

 

 

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر، در خصوص این پروژه بحث ذی نفعان را مطرح کرد و گفت؛ این پروژه باید بر اساس ساماندهی بافت مرکزی صورت بگیرد که بتوان بر اساس آن، موضوع فرسودگی را هم مد نظر قرار داد.

به گفته نژادبهرام، انباری شدن واحدهای مسکونی توسط واحدهای صنفی؛ موضوع تهدید کننده پروژه ها و تشدیدکننده بافت فرسوده است.

نژادبهرام در ادامه سخنانش گفت: برخی پروژه ها بنظر می رسد که حوزه ذی نفعان که شامل ذی نفعان فعلی و آتی می شود، به درستی روشن شود.

این عضو شورای شهر، گفت: در حوزه ذی نفعان در پروژه مشارکتی بازار قطعات خودرو، به این دلیل که سه مالک دارد؛ شهرداری تهران، شرکت خصوصی و سرمایه گذاری بانک ملی، ضرورت دارد که در طراحی آن نیاز همه ذی نفعان دیده شود و به همین دلیل ضرورت دارد نشست های مشترکی با حضور نمایندگان آنها برای طراحی داخلی در نظر گرفته شود.

اما یکسری ذی نفعان آتی هم وجود دارند؛ که به گفته  رئیس کمیته شهرسازی شورا، آن ها نسل های آتی ما هستند؛ مساله ای که در پروژه احداث مخازن بتونی ذخیره آب هم قابل توجه است و به بحث نگهداری روان آب و پساب فاضلاب ها مربوط می شود.

عضو هیات رییسه شورا افزود:  مناطق صنعتی آلودگی های خاص خود را دارند و اگر نظارت مداوم محیط زیست و سازمان استاندارد نباشد، آبی که قرار است در اختیار واحدهای فضای سبز قرار بگیرد، تبدیل به عاملی الاینده در سطح زمین برای ذی نفعان آتی می شود.

او گفت:  بدون شک، کمیسیونهای شهرسازی، بودجه و حمل و نقل و عمران سه کمیسیون اصلی هستند که در این زمینه نظارت کافی خواهند داشت که موارد تذکر داده شده برطرف شود.

مسئولان پروژه هم تاکید کردند  که این طرح به اهداف خواهد رسید چراکه  فروشندگان خودرو و فروشندگان ساکن شهرستان با توجه به ترافیک اتوبان آزادگان و کرج و جاده مخصوص مواد مورد نیازشان را از این محل تهیه خواهند کرد.

زهرا نژاد بهرام در بخش دیگر از بازدید خود در منطقه 21 گفت: تجهیز بوستانها متعدد و نگهداری و آبیاری آنها و ایجاد اشتراکاتی میان این اماکن و شهر می تواند با ایجاد ظرفیت هایی، خسارتهای ناشی از صنعت را  به ویژه با توجه به چسبندگی واحدهای صنعتی به واحدهای مسکونی کاهش دهد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران، با بیان اینکه پیوستگی بوستانها می تواند منجر به ایجاد فضای کیفی تری در سطح شهر شود، افزود: منطقه 21 که شاهد رشد بافت مشترک صنعتی و مسکونی در کنار هم بوده، سبب شود که صنعت در کنار بهره ای که از فضاهای شهری می برد، خدماتش را هم ارائه دهد.

وی در خصوص ال آر تی هم توضیح داد : منطقه 21 به دلیل ظرفیت هایی که از نظر زمین و اتصال به بدنه صنعت داشته و نیز اتصال کوریدور شمالی جنوبی را به شرقی غربی، می تواند پیشگام به کار گیری آن در محدوده خودش باشد.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: