• شنبه ٢٢ تير ١٣٩٨-١٣:٥٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٣٥٢
در نشست شورای راهبردی پنجمین دوره انتخابات شورا یاری ها مطرح شد:

از ضرورت ظرفیت سنجی برای تبلیغات تا رعایت اصل عدالت و بی طرفی درانتخابات شورایاری ها

در نشست شورای راهبردی پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها بر لزوم دسترسی آسان به صندوق های رای و نیز استفاده از ظرفیت های تبلیغاتی برای افزایش مشارکت شهروندان در انتخابات شورایاری ها تاکید شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سومین نشست شورای راهبردی پنجمین دوره انتخابات شورا یاری ها با حضور احمد مسجدجامعی، سید آرش حسینی میلانی، محمودمیرلوحی ، زهرا نژاد بهرام، بهاره آروین، محمد رضا جوادی یگانه معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و رییس ستاد انتخابات شورایاری ها، سید حمید طهایی دبیر اجرایی ستاد انتخابات، نماینده بسیج ،حجه ‌الاسلام‌والمسلمین سید ناصرالدین نوری زاده  رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، معاون سیاسی فرمانداری تهران و نمایندگانی از نیروی انتظامی، جامعه نظام مهندسی  و جامعه معلمین حضور داشتند.

 در ابتدای این نشست محمد رضا جوادی یگانه معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران طی گزارشی از آخرین نتایج حاصل از بررسی صلاحیت کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها خبر داد و گفت: 50 درصد مشارکت کنندگان تایید صلاحیت شده اند که اسامی این عزیزان تا 25 تیر ماه اعلام و مابقی نیز تا پایان زمان بررسی 28 تیرماه که آغاز هفته تبلیغات کاندیداها نیز خواهد بود، نتایجشان اعلام خواهد شد.  

 وی مهمترین مسئله در بررسی مدارک داوطلبین را دریافت سوء پیشینه ذکر کرد و افزود:  با رایزنی های صورت گرفته با نیروی انتظامی و مساعدت این عزیزان بررسی و صدور مدارک در این زمینه نیز با سرعت بیشتری در جریان است.

 جوادی یگانه افزود: دربررسی ها چهار گزینه تایید صلاحیت ها، رد صلاحیت ها، تایید صلاحیت مشروط برای کسانی که جواب سوءپیشنه نیامده است و یا به دلیل عدم تکمیل و احراز مدارک صلاحیت مشروط برایشان صادر شده است را داریم.

وی ادامه داد: طرح امنیت انتخابات و نیز مکان یابی شعبات اخذ رای هم صورت گرفته است.

 همچنین ر بحث تلیغات نیز علاوه بر تبلیغات محیطی و رسانه ای رویدادهایی درسطح شهرداری های مناطق و محلات پیش بینی شده است.

 سید حمید طهایی دبیر اجرایی ستاد انتخابات نیز تصریح کرد: برای افرادی که ردصلاحیت اعلام شده است 48 ساعت فرصت اعتراض و رسیدگی در نظر گرفته شده است.

 وی افزود: 28 تیرماه آغاز روز تبلیغات برای کاندیداها اعلام شده است.

 احمد مسجد جامعی رییس ستاد شورایاری های شهر تهران نیز با تاکید بر اینکه تبلیغات برای جلب مشاکت هر چه بیشتر شهروندان در انتخابات مهم است گفت: متاسفانه صدا و سیما پشتیبان این دوره از انتخابات شورایاری ها نبود اما این دلیلی بر عدم توجه و ظرفیت سنجی برای تبلیغ این رویداد که در شرایط فعلی جنبه ملی هم خواهد داشت،  نمی شود.

 وی تصریح کرد: باید از همه ظرفیت هایی که در گذشته وجود داشته و ظرفیت های جدیدی که در رقابت این دوره وارد شده اند مانند انجمن نظام مهندسی، پزشکان و همچنین معلمین  برای برگزاری هر چه باشکوه تر و با نشاط این دوره از انتخابات استفاده کرد.

رییس ستاد شورایاری های شهر تهران حضور ائمه جماعات، انجمن های اولیا و مربیان و بسیج را از گروههای فعال و همیشه درصحنه انتخابات به ویژه دوره های پیشین شوریاری ها نام برد و تاکید کرد این همکاری در این دوره نیز هم پررنگتر و هم فعال تر از قبل است.

 به گفته مسجد جامعی ورود گروههای جدید به انتخابات نیز ظرفیتهای جدید تبلیغات را به همراه دارد.

 رییس ستاد شورایاری های شهر تهران از شوریاری ها به عنوان پیوندی در محلات، پهنه های شهری و منطقه ای نام برد و تاکید کرد: اینکه مردم در امور محله خود درگیر شده و با نو آوری و خلاقیت ضمن بهره مندی از ظرفیت های باالقوه محلات از ظرفیت های مدیریت شهری نیز برای رفع نواقص و مشکلات محله ها استفاده کنند هم باعث دلگرمی و حس تعلق به محله و شهر می شود و همه زمینه ساز شادی و نشاط در محلات و در نهایت در تهران خواهد شد.

 وی همچنین با بیان اینکه هر چقدر به زمان برگزاری انتخابات در چهارم مرداد ماه نزدیکتر می شویم حساسیت در جهت اطلاع رسانی ها بیشتر می شود خواستار رسیدگی همه جانبه هیات های اجرایی و نظارت بر اتمام بررسی صلاحیتها و ارائه اطلاعات مرتبط با جانمایی صندوق های رای شد.

 مسجد جامعی در این میان تاکید کرد دسترسی آسان به صندوق های رای به ویژه اینکه این دوره و برای اولین بار رای گیری الکترونیکی خواهد بود، مهم است.

 او در ادامه یادآورشد: البته صندوق های دستی رای گیری هم در نظر گرفته است.

 

 

آرش میلانی: فضای مجازی ظرفیتی برای تبلیغات شورایاری ها

 نایب رییس ستاد شورایاری ها نیز در این جلسه براستفاده از تمایم ظرفیت های تبلیغاتی و سرلنه ها تاکید و افزود: تمرکز ما بر استفاده از ظرفیت های سایبری و مجازی است مجموعه های مانند فیلم و مطلب تهیه شده است که به طور مرتب در فضای مجازی بارگزاری می شود و

روزنامه همشهری نیز ظرفیتی را برای بیان دیدگاهها و نظرات در خصوص شورایاری ها در اختیار گذاشته است.

وی اطمینان خاطر داد که هماهنگی با ناظرین بر صندوق های رای در حال انجام است.

 

 

سید محمود میرلوحی: لزوم رعایت اصل عدالت و بی طرفی درانتخاب معتمدین محلات

 عضو ستاد شورایاری شهر تهران با تاکید بر رعایت اصل عدالت و بی طرفی درانتخاب معتمدین محلات گفت: درست است که انتخابات شورایاری ها مانند سایر انتخابات نیست اما قاعده و پایه مشارکت محلات است قطعا در ایجاد انگیزه برای انتخابات بعدی موثر است.

 سید محمود میرلوحی افزود: در انتخابات شورایاری ها یک چهارم ثبت نام کنندگان انتخاب خواهند شد بنابراین چنانچه این جمعیت از با انگیزه ترین، پاکدست ترین و فداکار ترین ثبت نام کنندگان انتخاب شوند می تواند برای چهار سال آینده تاثیر گذار باشد.

 میرلوحی خاطر نشان ساخت: ما به دنبال ایمن ترین و معتمدترین مردم هستیم. بنابراین باید اصل عدالت و بی طرفی در انتخابات رعایت شود.

 بهاره اروین دیگر عضو ستاد شورایاری نیز با اشاره به اینکه در جلسه از رد برخی ثبت نام شوندگان به دلیل نواقص در مدارک صحبت شد گفت: بهتر است نواقص مدارک این افراد گفته شود تا راههای جایگزین  برای رفع آنها در نظر گرفته شود.  

 

زهرا نژاد بهرام: جای خالی اصناف در نشستهای راهبردی انتخابات شورایاری ها مشهود است

زهرا نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در نشست شورای راهبردی پنجمین دوره انتخابات شورایاریها با حضور نمایندگان هیاتهای اجرایی انتخابات، ضمن مهم دانستن انتخابات شورایاریها، گفت: مساله انتخابات شورایاریها،  فارغ از اینکه به مردم شهر تهران مربوط باشد، مساله ای ملی است.

 او به ضرورت ایجاد شور و نشاط در مردم اشاره کرد و پیشنهاد کرد که همه #ائمه_جماعت، مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کنند.

 نژادبهرام به حضور سه هزار امام جماعت در شهر تهران اشاره کرد و گفت آنها می توانند با بهره گیری از ظرفیت ارتباطشات با مردم، شبها و روزهایی که تا ۴ مرداد باقی مانده مردم را به مشارکت در انتخابات شورایاریها دعوت کنند.

 عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران به ظرفیت #مدارس هم اشاره کرد و گفت: انجمن اولیا و مربیان مدارس می توانند کانونی برای دعوت اولیای دانش آموزان برای مشارکت در انتخابات شورایاریها باشند تا از این طریق موضوع مشارکت و بسیج عمومی را مطرح کنند.

 نژادبهرام تاثیر تبلیغات سینه به سینه و محلی را از رسانه های جمعی بیشتر دانست. او ۱من تاکید بر تاثیر فعالیتهای  معاونت اجتماعی شهرداری تهران، بر روشهایی هم اشاره کرد نظیر تهیه بروشورهایی تصویر محور که کارکردهای شورایاری را نشان دهد.

 نژادبهرام به جای خالی اتاق اصناف در نشستهای شورای راهبردی اشاره کرد و آن را نکته مهمی دانست و تاکید کرد:  اصناف پایه های  اصلی مشارکت هستند.

 


 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: