• جمعه ١٩ مرداد ١٣٩٨-٠٩:٥٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٢٠٨
به مناسبت روز خبرنگار صورت گرفت:

پیام اعضای شورای اسلامی شهر تهران به مناسبت روز خبرنگار

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در پیامهایی جداگانه روز خبرنگار را تبریک گفتند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به مناسبت روز خبرنگار اعضای شورای اسلامی شهر تهران در پیام هایی جداگانه این روز را به خبرنگاران و تصویر برداران خبری تبریک گفتند.
متن کامل پیامها در پی می آید:
پیام سید ابراهیم امینی به مناسبت روز خبرنگار
"جان نباشد جز خبر در آزمون
هر که را افزون خبر جانش فزون"
خبرنگاری، عنصر اصلی عرصه رسانه و خبرنگار طلایه‌دار آگاهی‌بخشی و اطلاع رسانی در جامعه است و بی‌گمان خبرنگار در مسیر آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی صحیح نیازمند شجاعت در کلام، نلرزیدن قلم و فضای آزاد ارتباطی است تا بتواند در بستر گردش آزاد اطلاعات و محیطی امن برای دسترسی و انتشار آزادانه اطلاعات، حرفه خویش را به‌ شیوه‌ای صحیح، با حفظ امانتداری و مطابق اصول و اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری دنبال کند.
لذا خبرنگاران و عکاسان خبری که ابزاری جز قلم و دوربین خود ندارند، برای پیشبرد صحیح کار خویش و تحقق نقش‌آفرینی موثر در عرصه جامعه به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی نیازمند امنیت شغلی، قضایی، اقتصادی و عدم ترس از دست دادن هریک از این سه‌ اهرم حیاتی شغل خود هستند.
مجموعه مخاطرات و دشواری‌های موجود بر سر راه کنشگران خبر و رسانه در کنار شرایط اقتصادی این حرفه منجر به ایجاد فضایی شده است که خبرنگاری در نگاه فعالان این عرصه بیش از آنکه یک شغل و منبع درآمد باشد، به مثابه تعهدی اخلاقی به جامعه و عشق به آگاهی‌رسانی دیده شود.
از اینرو ضمن گرامیداشت ۱۷ مردادماه، روز خبرنگار و شادباش این روز به خبرنگاران و عکاسان خبری، امیدوارم شاهد تضمین هرچه بیشتر امنیت حرفه‌ای خبرنگاران و استيفای حقوق اين سفيران آگاهی باشیم.
قدردانی سخنگوی شورای شهر از خبرنگاران
امروز ١٧ مرداد، روز گرامى داشت خبرنگار است.اول شهريور ٩٦، اولين روز شوراى پنجم، سخنگوى شورا شدم و پيوند ديرينه ام با رسانه مفهوم ديگرى يافت.
‏دو سال پرحادثه را همراه با شما خبرنگاران خوب شهرى سپرى كرديم و دو سال دشوار پيش روى ماست.
قدردان حضور خستگى ناپذيرتان هستيم.
پیام سید محمود میرلوحی به مناسبت روز خبرنگار
روزخبرنگاربرشما جهادگران عرصه دانائی و فضیلت مبارک باد رسانه ها درشرایط کنونی کشور ودنیا صادقترین یاران ومدافعین مردم وحقوق عمومی هستندازحسن توجه واهتمام مفیدوموثرتان درحوزه اطلاع رسانی مدیریت شهری تشکر ویژه بعمل می آید.
محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران هم به مناسبت روز خبرنگار در اینستاگرام خود نوشت:
حقیقت طلبی و حقیقت گوییِ مسئولانه شاخصه مردان و زنان آزاداندیشی است که تکریم و پاسداشتِ حریم و حرمت انسانیت را با واژگانی که از دل بر می آید می سرایند و پالایش جامعه را از هر ناراستی، هدفی ارجمند می انگارند.
17 مرداد روز تجلیل از اهالی اندیشه و قلم و پاسداشت تلاشگران عرصه فرهنگ و رسانه کشور و موسم گرامیداشت یاد و نام شهدای رسانه  بر همه خبرنگاران شایسته و فرهیخته ایران زمین، تبریک و تهنیت باد.
امید آنکه همه اهالی رسانه به ویژه خبرنگاران به عنوان چشمان بینا و زبان گویای جامعه و طلایه داران آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به دور از محدودیت ها و ناامنی های روزافزون شغلی، بیش از پیش در تعالی فرهنگ و آرمان های انسانی، ترویج مطالبه گری و پویایی اجتماعی و ارتقاء و تسریع جریان گردش اطلاعات در شریان های جامعه موفق و موثر باشند.
افشین حبیب‌زاده هم درباره این روز نوشت:
سوگند به قلم و آنچه می نویسند
روز خبرنگار بهانه‌ای برای پاسداشت تلاش افراد صدیقی است که اندیشه و قلم خود را با رسالت حرفه ای خویش پیونده زده و مسئولیت آگاهی و بیداری جامعه را بر دوش کشیده‌اند.
خبرنگاران؛ دیده‌بان شفافیت در کشور هستند و برای موفقیت در این عرصه ناگریز از دسترسی آزاد به اطلاعات بوده تا بتوانند مستند و با دلیل در این عرصه تلاش نمایند. از این رو حمایت از  خبرنگاران به ویژه خبرنگارانی که در زمینه  شفافیت و مبارزه بافساد تلاش می‌کنند وظیفه همگانی است.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، از خداوند متعال توفیق و سربلندی فعالان عرصه خبر را آرزومندم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: