• يکشنبه ٦ مرداد ١٣٩٨-١١:١٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥١٩٦
شهربانو امانی در تذکری درخصوص رفع نقص چراغ های راهنمایی بلیان داشت:

اختلال در چراغ های راهنمایی و رانندگی سبب پایمال شدن حقوق رانندگان شده / مردم به ثانیه شمارها اعتماد ندارند

رییس کمیته حمل و نقل شورا گفت: اختلال در تقاطعات بدلیل قطع برق و نقص در سیستم ثانیه شمارهای چراغ های راهنمایی و رانندگی دو مشکلی است که سبب پایمال شدن حقوق رانندگان شده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران شهربانو امانی در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورا نسبت به اختلال در سیستم های چراغ های راهنمایی و رانندگی تذکر داد.

 امانی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک قهرمانی تیم والیبال جوانان گفت: حضور پر شور بانوان در انتخابات شورایاری ها و افزایش 5 درصدی حضور این عزیزان نسبت به دوره قبل نیز جای تبری دارد. حضور بانوان در عرصه شورایاری ها فرصت خوبی برای مشارکت اجتماعی خواهد بود .

 امانی در ادامه در خصوص اشکالات چراغ های راهنمایی و رانندگی گفت: اختلال در تقاطعات بدلیل قطع برق یکی از مواردی است که باید رسیدگی شود. چرا که در صورت قطع برق چراغ های راهنمایی و رانندگی در سطح معابری که دچار قطع برق شده نیز از کار می افتند، این موضوع علاوه بر ایجاد ترافیک شدید و گسترده در سطح معابر باعث افزایش تخلفات می شود.

 امانی ادامه داد: در دنیا برای رفع این مشکل از سیستم برق اظطراری یا انرژی خورشیدی و یا جدا سازی برق چراغ های راهنمایی از برق شهری استفاده می شود و سوالی که در اذهان متبادر می شود این است که چرا تا کنون تمامی تقاطعات و یا حداقل تقاطع های اصلی به این سیستم مجهز نشدند.

 رییس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورا افزود: نقص در سیستم ثانیه شمار های چراغ های راهنمایی و رانندگی  نیز مشکل دیگری است که باید رفع شود.

امانی ادامه داد: نقص در سیستم ثانیه شمار ها سبب پایمال شدن گسترده حقوق برخی رانندگان در تقاطع های شهری می شود. بارها دیده شده زمانی که رانندگان در حال عبور از تقاطع ها در حالت سبز هستند حدود 15 یا 20 ثانیه تا قرمز شدن چراغ فرصت است که ناگهان به محض رسیدن به تقاطع عدد 15 به صفر تبدیل و چراغ قرمز می شود. در این حالت راننده مجبور به توقف ناگهانی در ابتدای تقاطع یا توقف بر روی خط سفید و محدوده غیر مجاز تقاطع می شود.

 امانی گفت: در این حالت عملا رانندگان بدون ارتکاب به تخلف مشمول جریمه عبور از چراغ قرمز و ثبت تخلف از طریق دوربین های تعبیه شده در تقاطع می شوند.

 وی تصریح کرد: این مسئله علاوه بر پایمال شدن حقوق شهروندان باعث اختلال در وضعیت عبور و مرور و نظم شهری و همچنین افزایش تصادفات نیز می شود و شائبه ای را در بین شهروندان و رانندگان به وجود می آورد که شاید تعمدی در عدم اصلاح این نقص و اختلال چراغ های راهنمایی و رانندگی وجود داشته باشد. 

 امانی گفت: لذا در راستای اجرای ماده 73 قانون شوراها مراتب به شهردار تهران به عنوان تذکر اعلام می شود و امیدواریم با اصلاح موارد ذکر شده،شاهد بهبود در عملکرد تقاطعات باشیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 





اخبار مرتبط