• ٢٩ ارديبهشت ١٣٩٨-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٠٥١
همچنان بر عهد خود با مردم استوار هستیم/ از تاکید بر شفافیت و حذف رانت تا اصلاح رویکرد ها و دست یابی به منابع پایدار

همچنان بر عهد خود با مردم استوار هستیم/ از تاکید بر شفافیت و حذف رانت تا اصلاح رویکرد ها و دست یابی به منابع پایدار



به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید محمود میر لوحی در یکصد و چهل و دومین جلسه شورا و در نطق پیش از دستور خود که به گزارش 21 ماهه فعالیت شورا اختصاص داشت گفت: امروز دومین سالگرد برگزاری انتخابات در بیست و نهم اردیبهشت ماه است که به لطف خداوند و کرامت مردم تهران این شورا مستقر شد. در این روز می خواهم گزارشی از فعالیت 21 ماه شورا ارائه کنم که گرچه دو سال از برگزاری انتخابات می گذرد اما این شورا 21 ماه است که فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است.

وی ادامه داد: به لطف خداوند و با کرامت مردم پس از ساعت ها انتظار میلیون ها رای به صندوق ها ریخته شد و امروز با گذشت دو سال همچنان میثاق ما با مردم همچنان به قوت خود باقی است.

میر لوحی ادامه داد: در طی این 21 ماه فعالیت اقدامات مهمی در شورا صورت گرفته که می توان از تصویب برنامه سوم توسعه شهر تهران، تصویب و ابلاغ سیاست های برنامه بودجه، تصویب بودجه سال های 97 و 98 را یاد آور شد.

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورا در ادامه افزود: شورای شهر (مردم) از اول شهریور 96 تا اول خرداد 98 و در حالی که از نظر تعداد نسبت به شورای چهارم ده نفر کاهش یافته است، بدون وقفه و در تمام ایام هفته با انگیزه و احساس مسئولیت نسبت به رای شهروندان ارجمند در صحنه سیاست گذاری و نظارت حضور یافته است.

میرلوحی با اشاره به رویکرد های کلی شورای شهر در دوره کنونی گفت:
-توجه به رسالت و وظایف قانونی شورا وفق قانون اساسی جمهوری اسلامی و قوانینن موضوعه
-وفاداری به میثاق با مردم و رای و لطف آنان به لیست امید در اردیبهشت 96 و تلاش در جهت کشف و دریافت نظرات و مطالبات شهروندان حوزه انتخابیه تهران، ری و تجریش و حضور در محلات و دیدار با آنان
-اولویت حمل و نقل عمومی، کاهش آلودگی هوا، نشاط اجتماعی ، حفظ محیط زیست و باغات، پایدار سازی و بهبود منظر شهری
-حفظ انسجام و یکپارچگی شورا
-تاکید بر کار کارشناسی و جلب نظر صاحب نظران و تشکل ها و انجمن های تخصصی
-تاکید بر اصلاح رویکرد ها، ساختار ها و روشها در مدیریت شهری و اجتناب از تولید انبوه مصوبات
-تاکید بر شفافیت ، پاسخگویی و نظارت بر اجرا و عملکرد ها و بررسی 35 فقره گزارش حسابرسی سالهای 93و94و95و96
-تدارک گزارش شناخت و اصلاح آمارهای پایه و تهیه گزارش تغییر و تحول (69 هزار میلیارد تومان بدهی، 5.2 میلیون سفر روزانه مترو، تعداد کارکنان، قراردادهای با ترک تشریفات ، واگذاری املاک و ..)
- تمرکز بر وظایف اصلی ، حذف فعالیت های غیر مرتبط و کاهش هزینه ها و رعایت صرفه جویی
-تاکید بر منابع پایدار ، استرداد املاک، حفظ داراییها ، پسماند بخش اقتصادی پارکها ، کاهش پرسنل
-شفافیت ، حذف رانت و انحصارات، رقابتی شدن و رعایت قواعد مزایده ، مناقصه صدور پروانه ، اجرای طرح تفصیلی ، حفظ باغات ، تشکیل خزانه مرکزی
-درآمد غیر نقد، ایجاد بورس داخلی فروش املاک
از جمله رذویکرد های شورای پنجم بوده است که به بخش اعظمی از آن جامعه عمل پوشاندیم.
میر لوحی در ادامه به فعالیت های دفتر هیات رییسه شورا اشاره کرد و افزود:
-برگزاری جلسات رسمی شورا تا پایان اردیبهشت ماه به میزان 142 جلسه که البته بر اساس ماده 14 مکرر قانون تشکیلات ، وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا اعضای شورا مکلف به تشکیل دو جلسه در ماه می باشند به صورت مستمر می باشند که با احتساب این امر در 21 ماه می بایست 42 جلسه برگزار می شد اما یکصد جلسه فوق العاده نیز برگزار شده است.
-اعلام وصول طرح ها و لوایح جمعا 150 مورد
-مصوبات عمومی بالغ بر 111 مورد
-پاسخ به اعتراض هیات تطبیق 19 مورد
-مصوبات باغات 99 مورد
-مصوبات نام گذاری 156 مورد
-مصوبات معرفی نمایندگان 98 مورد
برگزاری مجامع عمومی عادی شرکت واجحد اتوبوسرانی تهران و حومه 4 مورد از جمله فعالیت های هیات رییسه شورا در طول 21 ماه گذشته بوده است.

میر لوحی همچنین با اشاره به آمار طرح ها و لوایح ارجاعی به کمیسیون ها ی اصلی در سال نخست دوره پنجم گفت: کمیسیون برنامه و بودجه با 67 طرح و لایحه بیشترین آمار طرح ها و لوایح ارجاعی را داشته است.

میر لوحی در ادامه به تعداد تذکرات اعضای شورا در طول 21 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در 21 ماه گذشته بالغ بر 386 مورد تذکر از سوی اعضای شورا ایراد شده که خانم نژاد بهرام با 47 تذکر بیشترین تذکر را داده اند.

میر لوحی همچنین افزود: در 21 ماه گذشته بالغ بر 72 نطق پیش از دستور از سوی اعضای شورا ایراد شده است.

میر لوحی در ادامه با اشاره به تعداد جلسات کمیسیون های شورای اسلامی شهر تهران گفت: در 21 ماه گذشته بالغ بر 485 جلسه از سوی کمیسیون های تخصصی شورا برگزار شده که کمیسیون سلامت، محیط زیست با برگزاری 140 جلسه از این حیث بیشترین تعداد جلسه را داشته است.

میر لوحی در پایان بار دیگر تاکید کرد اعضای شورای شهر تهران بر عهد خود با مردم استوار هستند و با تلاش وافر خود سعی بر تحقق رویکرد هایی دارند که مردم تهران خواهان آن بودند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: