• ٢٢ ارديبهشت ١٣٩٨-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٤٩٤١
الگوی های نوسازی بافت فرسوده متناسب با محلات طراحی می شود

الگوی های نوسازی بافت فرسوده متناسب با محلات طراحی می شود


به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا نژادبهرام در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: در همه بافت های مشکل دار یا ناکارآمد شهری با پدیده ای به نام « نداشتن سند مالکیت مشخص منگوله دار» که ثبت اسناد بپذیرد و با پدیده ای به نام وقف، عرض کوچک معابر، مساحت بسیار کم خانه ها و ناپایداری سازه ها مواجه هستیم.

 

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: ما باید بتوانیم برای هر کدام از اینها الگوهای ساخت خود را داشته باشیم، اگر بخواهیم برای نوسازی همه بافت های فرسوده از یک الگوی واحد استفاده کنیم طببیعتا ناموفق خواهیم بود و امکان رسیدن به هدف وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه انعطاف پذیری ما در ارائه الگوهای مختلف می تواند به اقداماتی برای نوسازی بافت فرسوده منتهی شود، خاطرنشان کرد: در محله شمیران نو واقع درمنطقه ۴ و بافت فرسوده با عارضه معابر کم عرض، نداشتن سند مالکیت و وقفی بودن زمین ها مواجه هستند.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از 130 پلاک، فقط 8 پلاک دارای سند مالکیت هستند و مابقی قولنامه ای هستند بنابراین باید راهکار متناسب با آنها را طراحی کرد، گفت: توانایی برایشان وجود دارد که بتوانند از ظرفیت های تسهیلات بافت فرسوده که دولت و شهرداری در اختیارشان قرار می دهد، استفاده کنند.

 

نژادبهرام با بیان اینکه به خانه های فرسوده فاقد سند وام تعلق نمی گیرد، تصریح کرد: شهرداری تا پیش از این به خانه های فرسوده که فاقد سند بودند و قولنامه داشتند، مساعدت هایی برای نوسازی آنها انجام می داد.

 

وی افزود: در محله شمیران نو منطقه ۴ بلوک های ساختمانی هستند که مشمول قانون بافت فرسوده می شوند اما بلوک مشابه آن که دقیقا همه شرایط را داراست، به عنوان بافت فرسوده احصا نشده است. بنابراین در تلاش هستند با تدقیق بافت فرسوده این بخش را نیز در محدوده بافت فرسوده تعریف کنند.

 

نژادبهرام با بیان اینکه برای نوسازی بافت های فرسوده باید مدل های متناسب با شرایط محله و ویژگی های مربوط به بافت را طراحی کرد، خاطرنشان گرد: با شهردار منطقه ۴ مدل های مختلفی را بررسی کرده ایم و قرار شده است تا جلسه ای مشترک با سازمان نوسازی و معاونت حقوقی شهرداری داشته باشیم.

 

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نوسازی بافت فرسوده محله شمیران نو، گفت: شهرداری در محله شمیران نو یک زمین بزرگی دارد که برای مدت کوتاهی می تواند برای افرادی که امکان نوسازی خانه هایشان را دارند، زمینه اسکان در این زمین را فراهم کند، البته همه اینها بستگی به این دارد که نتیجه جلسه مشترک حقوقی شهرداری و مسئول اداره املاک چه باشد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: