• ١٤ ارديبهشت ١٣٩٨-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٤٨٢١
مدیریت یکپارچه در مقابل مدیریت صدپارچه/ سی درصد قانون اساسی بیشتر اجرایی نشده است

مدیریت یکپارچه در مقابل مدیریت صدپارچه/ سی درصد قانون اساسی بیشتر اجرایی نشده است

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران میرلوحی اظهار کرد: در قانون، امر شوراها از ارکان اداره کشور دیده می شود ولی قانون سال 75 و بعد از 20 سال اجرایی شد با این حساب، به نظر من 30 درصد قانون اساسی بیشتر اجرا نشده و در حال حاضر 30 درصد قانون بیشتر آورده نشده است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: وقتی قانون شورا ها را در دولت اصلاحات اجرا کردیم که بنده هم جز برگزار کنندگان انتخابات در وزارت کشور بودم تلاش داشتیم که با تشکیل شورا ها دولت تصدی گری را رها کند و کارهایی که مدیریت شهری آمادگی دارد واگذار شود. وقتی معاون وزیر کشور بودم 23 مورد پیشنهاد به دولت دادیم که متاسفانه انجام نشد.

میرلوحی در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد شورا رنگ سیاسی دارد گفت: بالاخره انتخابات است؛ می شود انتخابات غیر سیاسی باشد؟ مشکلی به نام جا به جایی مسئولیت ها و ماموریت ها داریم یعنی امروز مجلس که باید ملی باشد و نماینده همه مردم باشد به برخی مسائل ورود پیدا می کنند از این رو در خصوص عزل و نصب محلی درگیر می شوند و مواضعشان در مجلس تغییر پیدا می کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه قانون باید اجرا شود، گفت: امروزه مدیریت یکپارچه در مقابل مدیریت صد پارچه قرار دارد و ببینید چه وضعی در حال حاضر ایجاد شده است؛ امروز شهر تهران 400 مرکز ورزشی دارد ولی استفاده خوبی از آن نمی شود و هماهنگ عمل نمی شود.

وی اضافه کرد: همچنان بودجه ها به صورت هماهنگ هزینه نمی شود و دوباری کاری می کند؟ سال هاست دولت تلاشی نمی کند و کاری انجام نمی دهد و همچنان می بینید علاقه به تصدی گری دارد. همه به دوباری کاری، هزینه و تضعیف و تخریب یکدیگر می پردازند. مگر همه ی این پول ها غیر از بودجه مردم و بیت المال است و سبب تاخیر در رسیدن به هدف ها شده است؟

میرلوحی گفت: همه قبول داریم یکسری اتفاقاتی باید بیفتد ولی در زمان عمل این اتفاق نمی افتد. به عنوان مثال آب و فاضلاب قبل از انقلاب با شهرداری بوده و در حال حاضر با دولت است. به نظر می آید هر چه تاخیر کنیم تصمیم گیری عقب میفتد و باید از ظرفیت شوراها استفاده کرد.

عضو شورای شهر تهران در پایان تاکید کرد: سال هاست به بن بست رسیدیم و میبینیم بنگاه داری و تصدی گری دولت، رانت ایجاد می کند و هزینه ها را بالا می برد و فساد زا است و اشراف و شفافیت کاهش پیدا می کند و چرا تاخیر وجود دارد. بنظر می رسد باید بیشتر به امر شوراها دقت کرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: