• ١٤ ارديبهشت ١٣٩٨-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٤٨٢٠
نگاه به شوراها نگاهی واقعی نیست/ نمی توانیم بگوییم شوراها سیاسی نیست

نگاه به شوراها نگاهی واقعی نیست/ نمی توانیم بگوییم شوراها سیاسی نیست

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم نوریبنا بوده شوراها با نظام دموکراسی و با استفاده از رای و نظر مردم سرنوشت آنان را در سطح محلی تعیین کنند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: طی 20 سال شاهد رشد و بالندگی شوراها بوده ایم؛ البته ممکن است شوراها در جایگاه خودشان نباشند اما در کلان شهر ها تاثیرات جدی تر و موثرتری داشتند گرچه مقداری نگاه به شورا نگاه واقعی نیست.

صدراعظم نوری ادامه داد: بدین معنا که اگر شوراها را پارلمان های محلی ببینیم مانند پارلمان ملی که در سطح کلان سیاست گذاری و برنامه ریزی انجام می دهد و با طرح ها و لوایح بر عملکرد دولت نظارت می کند، پارلمان های محلی همین نقش را می توانند ایفا کنند که در سطح شهرها و روستاها ایفا نقش کنند و لوایح و طرح ها را تصویب و بر حسن انجام آن نظارت کند.

وی با انتقاد از شرایط حاضر اذعان کرد: بعضا شاهد هستیم که با نگاه های تنگ نظرانه مصوباتی از مراجع بالا دست حاصل شود که شوراها را محدود کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در رابطه با عملکرد شوراها در طول پنج دوره شورای شهر اظهار کرد: معتقدم عملکرد شوراها به صورت کلی خوب بوده و توانسته اند در راستای اهداف خود حرکت کنند؛ انتظار می رود که مراجع بالادستی به شوراها جدی تر بپردازند و شرایط را برای حضور شوراها بعنوان نمایندگان محلی مردم بیشتر فراهم می کند.

صدراعظم نوری در پاسخ به این سوال که آیا نقش شوراها به نقشی سیاسی تبدیل شده و از هدف اولیه خود دور شده، اظهار کرد: این گونه نیست شورا به هر حال نهاد سیاسی اجتماعی و خدماتی است. نمی توانیم بگوییم شورایی که می خواهد سرنوشت مردم شهر و روستا را رقم بزند سیاسی نیست.

وی تاکید کرد: سیاسی بودن چیز بدی نیست؛ سیاسی کاری و سیاست زدگی امر بدی است ولی سیاسی بودن بخشی از ماهیت شورا است. طبیعی است که وقتی مسائل مختلفی رخ می دهد حتما باید حرف بزند، موضع گیری کند، حمایت کند و رد کند و اینها اقداماتی است که ماهیتا سیاسی است.

عضو شورای شهر تهران در پایان اذعان کرد: ما فقط و فقط شورایی نمی خواهیم که در خصوص مسائل خدماتی اظهار نظر کند. شورا باید زنده باشد و زنده بودن به این است که راجع به مسائل مختلف شهر بتواند حرف بزند و اظهار نظر در حیطه اختیارات و مسئولیت هایش باشد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: