• ١٤ ارديبهشت ١٣٩٨-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٤٨١٨
ساخت و ساز غیرمجاز در قلعه ۲ هزار ساله ری

ساخت و ساز غیرمجاز در قلعه ۲ هزار ساله ری

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قلعه گبری واقع در شهر ری قدمتی بیش از ۲ هزار سال دارد، اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه مالک این قلعه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است، در فضای داخلی آن سوله‌هایی را ایجاد کرده و فعالیت‌های کارآفرینی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه مقرر شده تا شهرداری منطقه با آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) وارد مذاکره شود، افزود: تلاش می‌کنیم از این طریق به زودی امکان بازدید از داخل قلعه را برای علاقه‌مندان و گردشگران به وجود آوریم.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بهره‌برداری از این بنا موجب آسیب دیدگی آن می‌شود؟ گفت: تا آنجا که ممکن بود این بنا آسیب دیده است و در شرایط فعلی بخش بیرونی آن حفظ شده و در داخل هم جداره‌ها آسیب جدی ندیده است و فقط در سطح آنجا ساخت و ساز‌های غیر مجازی انجام شده است که باید جمع آوری شوند.

خلیل آبادی در خصوص موانع بهره برداری از قلعه گبری گفت: چون ملکیت قلعه گبری جزء موقوفات آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است، آن‌ها بر روی این قلعه ادعای مالکیت دارند، لذا باید آن‌ها را موظف به نگهداری و رعایت قوانین کنیم.


وی در خصوص اینکه چگونه این قلعه ۲ هزار ساله به ملکیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) درآمده است؟ تصریح کرد: در گذشته دور، تمام روستای علائین و زمین‌های آن وقف آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شده است و در حال حاضر موضوع مالکیت آستان و بی توجهی به قوانین مانع استفاده از قلعه گبری برای اهداف تاریخی و فرهنگی شده است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: