• ١١ ارديبهشت ١٣٩٨-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٤٧٩٣
بررسی انتقال نمایشگاه های پایتخت به مجموعه شهر آفتاب در دولت/ برای راحت‌طلبی، ترافیک به شهر تحمیل می‌کنند

بررسی انتقال نمایشگاه های پایتخت به مجموعه شهر آفتاب در دولت/ برای راحت‌طلبی، ترافیک به شهر تحمیل می‌کنند

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حجت نظری با اعلام این خبر که بررسی‌هایی در کمیسیون امور زیر بنایی، صنعت و محیط زیست مجلس شورای اسلامی برای انتقال نمایشگاه‌های پایتخت به مجموعه شهر آفتاب در حال انجام است؛ از راحت‌طلبی مجریان برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب و دامن زدن به ترافیک سنگین پایتخت انتقاد کرد.

وی در این رابطه گفت: مدیریت شهر آفتاب پیگیر موضوع انتقال نمایشگاه‌هاست. موضوع در کمیسیون تخصصی دولت در حال بررسی است. کمیسیون امور زیر بنایی، صنعت و محیط زیست دولت نیز در حال بررسی انتقال نمایشگاه‌های پایتخت به مجموعه شهر آفتاب است و موافقت‌های اولیه در کمیسیون صورت گرفته شده است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: امیدواریم هیات دولت به‌زودی این مسئله را تعیین تکلیف کند و کمک کند تا همه نمایشگاه‌ها را به شهر آفتاب منتقل کنند. قول می‌دهیم پیگیری‌هایمان را مضاعف کنیم و امکانات تردد و وسایل حمل و نقل عمومی را بیش از شرایط فعلی آماده کنیم تا تردد بالی مردم تسهیل شود.

نظری با اشاره به تجربه سایر کشورهای دنیا در انتقال نمایشگاه‌ها به خارج شهر افزود: تجربه‌ای که در خیلی کشورهای دنیا پاسخ مثبت داده این است که نمایشگاه‌های پر مخاطبی که مدت برگزاری‌شان طولانی است را در خارج شهر برگزار می‌کنند چراکه نباید به ترافیک شهرها اضافه کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران اضافه کرد: به‌خصوص برای شهرهایی مانند تهران که چندین دهه با مشکل ترافیک دست و پنجه نرم می‌کند؛ به نظر می‌رسد برگزاری نمایشگاه در خارج شهر لازم است.

نظری تصریح کرد: به نظر می رسد لازم است همه نمایشگاه‌ها را به خارج شهر منتقل کنیم. البته شهرداری هم طی سالیان گذشته زیرساختش را فراهم کرده تا نمایشگاه‌ها را به شهر آفتاب منتقل کند. برای تسهیل این اتفاق حتی خطوط مترو به سمت شهر آفتاب کشیده شد.

وی با اشاره به مشکلات نمایشگاه شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه گفت: در خصوص بحث سر فاصله خطوط مترو برای انتقال به نمایشگاه شهر آفتاب ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد و هنور تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داشته باشیم. به هر حال مدیریت شهری تلاش می‌کند که این مسیر را هموار کند. فکر می‌کنم اصرار بر برگزاری نمایشگاه در داخل شهر صرفا انجام راحت‌تر کارها برای کسانی است که می‌خواهند این رویداد را برگزار کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: برگزار کنندگان صرفا برای راحت طلبی حاضرند ترافیک سنگین بر شهر تحمیل کنند.

نظری با انتقاد از برگزاری نمایشگاه پرمخاطب کتاب در قلب پایتخت گفت: متاسفانه همیشه در ایام منتهی به نمایشگاه کتاب در دو بزرگراه اصلی تهران یعنی بزرگراه حکیم و بزرگراه شهید همت و حتی بزرگراه‌هایی که این دو بزرگراه را قطع می‌کنند مانند مدرس و حقانی، شاهد ترافیک بسیار زیادی هستیم که به هیچ وجه منطقی و پذیرفتنی نیست.

وی تاکید کرد: امیدوارم بر اساس مصوبات و مقرراتی که وجود دارد اقدام و در سال های آتی از برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی تهران جلوگیری شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به مصوبات شورای شهر و عدم اجرا این مصوبات بیان کرد: این اتفاق قطعا نقض قانون است.

وی در پاسخ به این سوال که شهرداری نیز نمایشگاه‌های خود را به خارج شهر منتقل نمی‌کند، گفت: تنها نمایشگاه گل و گیاه در بوستان گفتگو برگزار می‌شود که البته مخاطب آن را با مخاطب نمایشگاه کتاب نمی‌توان مقایسه کرد چراکه مخاطبین نمایشگاه کتاب خیلی بیشتر از مخاطبین نمایشگاه گل و گیاه است. طبیعتا آن بار ترافیکی را در بزرگراه چمران شاهد نخواهیم بود.

نظری در پایان عنوان کرد: باید تلاش کنیم خود شهرداری در مرحله اول به این موضوع پایبند و مصوبات شورا را اجرا کند. ان‌شاءالله نمایشگاه گل و گیاه را در شهر آفتاب برگزار کنیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: