• ١١ ارديبهشت ١٣٩٨-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٤٧٨٩
بازنگری لازم در مراکز علمی کاربردی شهرداری

بازنگری لازم در مراکز علمی کاربردی شهرداری

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل ازخبرنگار مهر، در ادامه بررسی طرح ساماندهی مراکز آموزش علمی و کاربردی شهرداری تهران به جلسه آتی شورا موکول شد این در حالی است که تعدادی از اعضا به عنوان موافق و مخالف و ابوالحسنی سرپرست دانشگاه علمی کاربردی در دفاع از ماندگاری تعدادی از مراکز آموزشی سخنانی را ایراد کردند.
زهرا صدراعظم نوری باتاکید بر بازنگری فعالیت این مراکز گفت: شهرداری در جهت ارتقا سطح کیفی نیروهای شاغل این مراکز را از دهه ۷۰ راه‌اندازی کرد بر همین اساس با برخی از دانشگاه‌ها توافق کرد که نیروهای خود را معرفی و هزینه‌هایی در این زمینه پرداخت شود.
وی افزود: به مرور زمان به دلایل مختلف بحث راه‌اندازی مراکز علمی کاربردی ایجاد شد ابتدا با دو مرکز صورت گرفت و امروز حدود ۱۰ مرکز علمی و کاربردی در شهرداری داریم و آموزش‌های مختلفی در این مراکز ارائه می‌شود.
صدراعظم نوری با بیان اینکه تا کنون بیش از ۱۲ هزار و ۹۸۰ نفر از این دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند، گفت :‌۴۲ درصد این افراد کارکنان شهرداری و ۵۸ درصد از کارکنان خارج از شهرداری بوده‌اند.
وی بیان داشت: موضوعات آموزشی به غیر از مسئله مترو، آتش‌نشانی، پیشگیری و مدیریت بحران همان مواردی بوده که در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی تدریس می‌شود و شهرداری منابع خود جایی متمرکز کرده که جز وظایفش نیست.
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا گفت: از نظر ما باید بازنگری‌های لازم در این زمینه صورت گیرد و مجوزها مورد بررسی قرار داده شود ما از مسئولین مربوطه دانشگاه خواسته‌ایم گزارش دهند به نظر ما این مراکز می‌تواند ظرفیتی باشد به شرط اینکه مجوز لازم را بگیرند و از موازی‌کاری جلوگیری شود.
ابوالحسنی سرپرست دانشگاه علمی کاربردی برای دفاع از عملکرد این مرکز آموزشی پشت تریبون شورا قرار گرفت و گفت: کارکردهای منفی مؤسسات در زمان تشکیلشان مخفی هستند از جمله در مرکز آموزشی شهرداری.
وی ادامه داد: یک زمانی مناسب بود که مؤسسه علمی و کاربردی شهرداری تهران ایجاد شود و براساس آمار موجود ۶۰ درصد رشته‌هایی که در مؤسسه آموزش علمی و کاربردی شهرداری تهران آموزش داده می‌شود، در سایر دانشگاه‌های کشور تدریس نمی‌شود.
وی با تاکید بر اینکه اصل کلی انسجام‌بخشی و هماهنگی و ارتباط این مراکز با مأموریت‌های شهرداری باید حفظ شود گفت: ساماندهی و یکپارچه سازی هم مورد توجه ما است اما موافق تنزل رشته‌ها وکاهش رشته‌ها نیستیم.
سرپرست دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری تهران گفت: ما حداقل به داشتن چهار مرکز علمی و کاربردی نیاز داریم که عبارتند از حمل ونقل، ایمنی و خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی و حوزه فناوری، هوشمندسازی و نوآوری

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: