• ٩ ارديبهشت ١٣٩٨-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٤٧٥٠
هشدار در خصوص لایحه‌ای که درآمد شهرداری را 60 درصد کاهش می‌دهد

هشدار در خصوص لایحه‌ای که درآمد شهرداری را 60 درصد کاهش می‌دهد

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل ازخبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در جلسه‌ای که به مناسبت سالروز شوراها برگزار شد، اظهار داشت: نقش و اهمیت وجود شوراها در اصل 101 قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته و شوراها سهم زیادی جهت رشد و تعالی اهداف جمهوری اسلامی دارند.

وی در ادامه افزود: فردا جلسه‌ای با سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصادی و دارایی داریم که امیدواریم در این جلسه بودجه شورای عالی استان‌ها به نتیجه برسد.

الویری با اشاره به اینکه در واگذاری کار به شوراها انقباضی برخورد می‌شود، گفت: با کمک شورای عالی استان‌ها طرحی برای مدیریت یکپارچه‌سازی شهری آماده و به مجلس فرستاده ایم امیدواریم به نتیجه برسد.

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: لایحه‌ای در مجلس در زمینه مالیات بر ارزش افزوده وارد می‌شود که حقوق شورا و شهرداری به شدت در این لایحه تضعیف شده که در کمیسیون اقتصاد و دارایی همکاران ما شرکت کردند و 12 مشکل آن مطرح و بررسی شد.

وی بیان داشت:‌متأسفانه با دخالت عواملی همه بررسی‌ها و اصلاحات انجام شده مجدداً کنار گذاشته شد و با این لایحه درآمد شهری حدود 60 درصد تنزل می‌یابد.

الویری گفت: در صورت تصویب این لایحه اختیار اخذ عوارض که تأمین‌کننده بخشی از منابع شهرداری‌ها است، تحت شعاع قرار می‌گیرد و با این اقدام شهرداری‌ها دولتی شده و این مسئله اصلاً مطلوب نیست که ما هشدارهای لازم در این زمینه را داده‌ایم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: