• ٩ ارديبهشت ١٣٩٨-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٤٧٤٩
ضرورت تشکیل شورای عالی پسماند/۵ هزار میلیارد تومان سهم اقتصاد پسماند است

ضرورت تشکیل شورای عالی پسماند/۵ هزار میلیارد تومان سهم اقتصاد پسماند است

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل ازخبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران پیش از ظهر امروز در همایش مدیریت هوشمند پسماند گفت: امروز ۳۱۱ هزار واحد تجاری در تهران داریم در حالی که این عدد در دنیا به این میزان نیست زیرا در دنیا به سمت تحول در حوزه کسب و کار رفتند.

وی گفت: کم نیستند مغازه‌های که فعالیتشان متوقف شده است و دیگر کسب و‌ کار از نسلی به نسل دیگر منتقل نمی‌شود.

میرلوحی ادامه داد: شهر هوشمند یک الزام است و چیزی است که نمی‌شود از آن فرار کرد و وقتی قرار است هوشمندسازی رخ دهد باید در همه زمینه ها از جمله همین موضوع پسماند هوشمندسازی کنیم.

عضو شورای شهر تهران گفت: اقتصاد پسماند مهم است زیرا نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان ارزش دارد و اگر با این اقتصاد درست رفتار شود می تواند برای شهر منفعت به بار بیاورد.

میرلوحی افزود: در دوره جدید مدیریت شهری موفق به کاهش ۶۰۰ تنی پسماند شده ایم اما باید به سراغ استارتاپ هایی برویم که می توانند در کاهش پسماند موفق شوند.

میرلوحی گفت: من پیشنهادی هفته قبل به شهردار تهران دادم و گفتم یک شورای عالی باید در حوزه پسماند تشکیل دهیم زیرا مسئله پسماند مسئله کمی نیست.

وی افزود: ما اگر در هر روز ۳ هزار تن پسماند با ارزش داشته باشیم از قرار هر کیلو ۵ هزار تومان میدانید چه پول و ثروتی می شود؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی کشور مشکل چوب و واردات چوب دارد همین علف های روییده در پارک‌ها باید جمع‌آوری شود، همین شاخه‌های خشک باید جمع آوری و به ام دی آف تبدیل شود.

میرلوحی افزود: اگر پت از قرار کیلویی ۵ هزار تومان با پسماند بیمارستانی مخلوط شود دیگر بی ارزش می شود پس نیاز است ما به سمت تفکیک از مبدا برویم.

وی گفت: ما سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان برای رفت و روب ها هزینه می کنیم در حالی که اگر این عدد صرفه جویی شود می توان با آن یک یا دو پل ساخت.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: