• ٩ ارديبهشت ١٣٩٨-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٤٧٤١
هر شهروند منطقه یک تهران روزانه یک کیلوگرم زباله تولید می کند

هر شهروند منطقه یک تهران روزانه یک کیلوگرم زباله تولید می کند

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل ازخبرنگار مهر، زهرا صدر اعظم نوری عضو ظهر یکشنبه در جریان بازدید از پروژه‌های زیست محیطی این منطقه که با حضور سید حمید موسوی شهردار منطقه یک و معاونان و مدیران شهری این منطقه برگزار شد، اظهار داشت: منطقه یک شهر تهران با دارا بودن ارزش‌های اکولوژیک و فضاهای سبز، منطقه‌ای تفرجی و گردشگری است و باید حفظ و صیانت از فضاهای سبز به عنوان شعار این منطقه قرار گیرد.

وی افزود: رویکرد جدید مدیریتی در منطقه یک از نگاه صرفاً اقتصادی به هر معبر، گذر و کوچه به سمت خدمات رسانی شهری تغییر کرده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: بارگذاری‌ها در این منطقه از مصنوعی به سمت تفرجی و گردشگری در حال تبدیل است و شورای شهر و کمیسیون مربوطه نیز در کنار منطقه برای عملی شدن ایده‌های مطرح شده در این زمینه تلاش خواهد کرد.

عضو شورای شهر تهران رفع نواقص، ایمن سازی و مناسب سازی در بوستان‌ها و معابر و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی را اصول اولویت دار در منطقه دانست که باید با اهمیت دادن به آنها و اجرای اقدامات لازم رضایتمندی شهروندان ارتقا یابد.

صدراعظم نوری به آموزش و فرهنگ سازی برای کاهش زباله‌های تولیدی در منطقه یک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حجم زباله استاندارد تولیدی به ازای هر نفر ۶۰۰ تا ۷۰۰ گرم در روز است که در منطقه یک حدود ۱ کیلو گرم است که این رقم بالا است و باید با توسعه آموزش در مدارس، سراهای محلات، ادارات، منازل مسکونی و… این حجم کاهش پیدا کند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: