• ٩ ارديبهشت ١٣٩٨-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٤٧٤٠
نظارت شورا بر نحوه هزینه کرد منابع مالی پروژه‌های آب و فاضلاب

نظارت شورا بر نحوه هزینه کرد منابع مالی پروژه‌های آب و فاضلاب

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل ازخبرنگار مهر، سید حسن رسولی درباره درخواست تمدید و تنفیذ مفاد مصوبه «اصلاحیه و تمدید مصوبه تأمین اعتبار موردنیاز اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب شهر تهران»، بابیان اینکه تلاش بر این است که کار خوبی که درگذشته آغازشده است به سرانجام برسد، گفت: خودیاری مردمی در تسریع اجرای پروژه‌های زیربنایی در دستگاه‌ها اجرایی و در مناطق مختلف کشور روال عادی و مرسوم است.

وی با اشاره به اینکه مصوبه در دو کمیسیون برنامه‌وبودجه و کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران بررسی شده است، تصریح کرد: در تبصره‌های مصوبه «اصلاحیه و تمدید مصوبه تأمین اعتبار موردنیاز اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب شهر تهران» به تمامی دغدغه‌های اعضای شورای شهر پاسخ داده شده است.

خزانه‌دار شورای شهر تهران ادامه داد: ۳۳ درصد از سهام شرکت آبفای استان تهران متعلق به شهرداری تهران است، اما تاکنون شورا و شهرداری هیچ حضوری در مدیریت و راهبری آبفا نداشته است. برای همین در تبصره ۸ مصوبه اصلاحیه، به‌منظور کنترل و نظارت بر روند پیشرفت پروژه‌ها و هزینه کرد منابع حاصل از این مصوبه در قالب تبصره ۳ و ماده ۷، دو نفر از اعضای شورای شهر تهران به نمایندگی از شورا به‌عنوان عضو ناظر در هیئت‌مدیره شرکت آب و فاضلاب شهر تهران معرفی خواهد شد.

رسولی با تأکید بر اینکه ما مصر هستیم که شرکت آبفا منابع حاصل از این مصوبه (تبصره ۳ و ماده ۷) را صرف هزینه‌های جاری شرکت نکند، اعلام کرد: در قالب تبصره ۹ قیدشده تمامی مبالغ حاصل از این مصوبه پس از دریافت می‌بایست در حساب‌های جداگانه‌ای در دفاتر مالی شرکت‌های آب و فاضلاب مناطق شش‌گانه شهر تهران و شرکت فاضلاب تهران ثبت شود و حسابرس معتمد شورای شهر گزارش عملکرد مصوبه را هر سه ماه یک‌بار به شورا ارسال کند.

وی همچنین درباره حق انشعاب آب در برخی از ایستگاه‌های مترو، گفت: برای حق انشعاب در ایستگاه‌های مترو، آبفا ۴ تا ۵ میلیارد تومان هزینه اعلام کرده بود. در تبصره ۱۱ این مصوبه تأکید شده شهرداری تهران با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان تهران ظرف سه ماه از زمان اجراشدن مصوبه، توافقنامه مشترک برای اختصاص بخشی از منابع مالی حاصل از اجرای مصوبه در راستای تأمین آب شرب ایستگاه‌های مترو و اماکن عمومی تأمین آب و نصب تجهیزات موردنیاز برای اطفای حریق شهر تهران به‌ویژه حریق پس از زلزله و غیره ارائه کند. در صورت عدم تصویب این اصلاحیه، شرکت آبفا با شهرداری تهران همانند سایر دستگاه‌های متقاضی رفتار خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه بابیان اینکه تمامی پروژه‌ها تعریف‌شده است، تأکید کرد: برای تصفیه‌خانه ششم تاکنون دو هزار میلیارد هزینه شده و تنها ۲۰ درصد پروژه باقی‌مانده است. اگر شورا این مصوبه را تصویب نکند با نرخ تورم ۲۰ درصد سالانه ۴۰ میلیارد تومان به مردم تهران ضرر وارد خواهد شد.

وی گفت: ما از شرکت آبفا خواستیم که برای مدت‌زمان چهارساله برنامه‌ریزی و اصلاحیه به شورا تقدیم کند و در تبصره شش نیز قید شده بعد از تصویب مصوبه اصلاحیه تا سال ۱۴۰۲ هرساله به میزان تورم اعلامی بانک مرکزی کلیه مبالغ افزایش می‌باید.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: