• ٢٦ فروردين ١٣٩٨-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٤٦٢٨
وعده‌مان برای تأمین نیاز تفریحی مردم را محقق می‌کنیم/احیای زیست شبانه قلب طهران اقدام شجاعانه شورای پنجم و شهرداری تهران

وعده‌مان برای تأمین نیاز تفریحی مردم را محقق می‌کنیم/احیای زیست شبانه قلب طهران اقدام شجاعانه شورای پنجم و شهرداری تهران

به گزارش معاونت و ارتباطات امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از خبرنگار گروه اجتماعی برنا ، سیدحسن رسولی؛ خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از قلب طهران، برگزاری آئین نوروزگاهی را جذاب دانست و عنوان کرد: وقتی مردم از سایر مناطق کشور به تهران می‌آیند و با مراسم آئینی خودشان مواجه می‌شوند یک مبادله فرهنگی میان پایتخت و سایر نقاط کشور اتفاق می‌افتد. مبادله‌ای که باعث خلق فرصت فرهنگی و هنری و افزایش جاذبه‌های گردشگری می‌شود.

وعده افزایش کیفیت زندگی در برپایی مراسم نوروزی دیده شده است

سیدحسن رسولی، با تأکید بر اینکه یکی از وعده‌های انتخاباتی ما اصلاح‌طلب‌ها قبل از رأی اعتماد، تلاش برای افزایش کیفیت زندگی شهروندان تهرانی بوده و هست؛ بیان کرد: در عمل به این وعده انتخاباتی و به موازات خدمات چندصدگانه‌ای که مجموعه مدیریت شهری به مردم عزیز پایتخت ارائه می‌کند، تعیین سرفصلی تحت عنوان «تأمین نیازمندی‌های تفریحی مردم» در دو سال اخیر موردتوجه بوده و امسال نیز با همان توجه به آن پرداخته خواهد شد. توجه به تأمین این نیاز تفریحی مردم از طریق برپایی مراسم آئینی فرح‌بخش که مبتنی بر سنت‌های اصیل ایرانی باشد یکی از وظایفی است که همکاران ما به آن مشغول هستند. تلاش‌مان این است که در کنار سایر وظایفی که برای تشکیل زیرساخت‌های توسعه شهری و تنظیف و تأمین فضای سبز موردنیاز مردم در حال انجام است،‌ به این بخش مایحتاج فرهنگی مردم هم بپردازیم.

استمرار نوروزگاه‌ها تحقق وعده ما به تهرانی‌ها است

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد:‌ آنچه این روزها در خیابان‌ها و محلات تهران من‌الجمله در منطقه 12 که قلب طهران است، شاهد هستیم؛‌ تنوع رویدادهای فرهنگی و هنری شادی‌آفرینی است که پیش‌تر وعده‌اش داده شده بود. این اقدامی که شهرداری با همراهی سایر سازمان‌ها در دو سال اخیر رقم زده، تجربه تازه‌ای است که با تکرار و ممارست وبه تناسب بازخوردی که از آن گرفته می‌شود، دورنمای بهتری پیدا می‌کند و موثرتر خواهد شد.

گسترش کمی و کیفی نیاز تفریحی مردم در آینده

خزانه‌دار شورای شهر تهران افزود: فکر می‌کنم می‌توانیم مدعی باشیم که نوروز 97 و 98 در اثر اجرای چنین برنامه‌هایی، خاطره متفاوت و خوبی برای مردم تهران و مسافران از شهرهای دیگر ایجاد کرده است. ضمن اینکه تلاش خواهیم کرد که در حد توان هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی و هم از جهت تأمین منابع، این نیاز را در حد بیشتری نسبت به دو سال اخیر برطرف کنیم.

ایجاد حیات شبانه در مرکز شهر الگوی همه شهرهای مهم دنیاست

وی در ادامه با اشاره به مصوبه زیست شبانه در شورای شهر تهران، عنوان کرد:‌ اگر از زاویه رویکرد جامعه‌شناختی شهری به نقاط مرکزی شهرهای بزرگ من‌جمله تهران نگاه کنیم، حلقه مرکزی شهرها به مرور زمان از حیث قبول کاربری، متناسب با دوره حیاتی که سپری می‌کنند دچار تغییر و تحولات جدی می‌شوند. در دهه‌های مختلف، تهران نیز به عنوان پایتخت دچار تغییرات فراوانی شده است. بنا به طبیعت توسعه شهری و به موازات گسترده‌تر شدن عرصه شهری که امروز غریب به 700 کیلومترمربع محدوده عرصه خدماتی شهری تهران است، نقاط مرکزی از جهت تداوم کاربری‌های مسکونی تغییر نقش داده‌اند. درنتیجه به طور طبیعی در طول روز کارکردهای اقتصادی، اداری و تجاری در آن تداوم دارد اما در ساعات شبانه این نقاط به لحاظ جمعیت ساکن و حیات فعال، با خلوتی مواجه می‌شوند. این واقعیتی است که در همه شهرهای دنیا وجود دارد. در همه شهرهای مهم دنیا،‌ مرکز شهر به واسطه این سبک حیات تبدیل به محلی برای رویدادهای مهم فرهنگی، هنری و تفریحی شبانه می‌شود.

بنا به گفته رسولی آنچه که به عنوان طرح در شورای پنجم مطرح و سپس تصویب شد و اکنون مراحل اولیه قانونی‌اش را طی می‌کند برگرفته از این تجربه کارآمد شهرهای دیگر دنیا بوده است. وی با اشاره به خیابان سی‌تیر بیان کرد:‌ مشاهده می‌کنید که خیابان سی‌تیر پس از پایان فعالیت اقتصادی و تجاری ساکنین، شکل دیگری از حیات و زندگی به خود می‌گیرد که ما اسم آن را حیات شبانه می‌گذاریم.

احیای زیست شبانه اقدام شجاعانه شورا و شهرداری تهران است

رسولی با بیان اینکه معتقدم این اقدام شجاعانه شورای پنجم و شهرداری تهران که در این دوره انجام داده شد، اقدام پرریسکی است، تصریح کرد:‌ ما باید فرهنگ‌سازی جدی‌ای داشته باشیم، مقاومت‌ها را شناسایی کنیم،‌ سطح هماهنگی‌هایمان را بالا ببریم تا درنهایت به تحقق این مصوبه دست یابیم و برای رسیدن به این اتفاق راه درازی در پیش خواهیم داشت. با این وجود در شورای پنجم مصمم هستیم که این پروژه را اجرایی کنیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: