• ١٥ اسفند ١٣٩٧-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٤٥٣٤
دقت کافی در توزیع عادلانه سرانه‌های ورزشی صورت نگرفته است

دقت کافی در توزیع عادلانه سرانه‌های ورزشی صورت نگرفته است

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حجت نظری رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مجموعه‌های ورزشی شهرداری در مناطق مرکزی و جنوب شهر تهران بیشتر از شمال شهر هستند، اظهار کرد: در توزیع عادلانه سرانه‌های ورزشی دقت کافی نشده و گاهی اوقات بحث از دقت هم خارج است، ناگزیر این نوع توزیع باید انجام می‌شد، به این معنا که شهرداری بر اساس فضاهایی که در اختیار دارد، اقدام به احداث مجموعه ورزشی کرده است.

وی افزود: ممکن است در یک محدوده‌ای تراکم فضاهای ورزشی بیشتر باشد و در محدوده‌های دیگر به خاطر کمبود فضای مناسب مجموعه ورزشی ایجاد نشده باشد.

نظری با تأکید بر اینکه سعی داریم تا نیاز به سرانه‌های ورزشی را در همه مناطق شهر تهران برطرف کنیم، گفت: سعی می‌کنیم تا به طور عادلانه مجموعه‌های ورزشی را در سطح شهر توزیع کنیم، اگرچه در این حوزه باید فضای موجود این امکان را بدهد.

رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران در خصوص محدوده‌هایی که فضای لازم برای احداث مجموعه ورزشی ندارند، گفت: از شهرداری‌های مناطق خواسته‌ایم نسبت به فضاهایی که کاربری ورزشی ندارند، اما وزارت ورزش برای متقاضیان آن مجوز فضای ورزشی را صادر کرده، همکاری کنند تا سرانه فضای ورزشی جبران شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا می‌توان از طریق تملک، فضاهای ورزشی مورد نیاز را تأمین کرد? تصریح کرد: در شرایط فعلی که شهرداری تهران وضعیت مالی خوبی ندارد، ما در موقعیتی نیستیم که بتوانیم املاک زیادی را تملک کنیم.

نظری با بیان اینکه هزینه استفاده از فضاهای ورزشی در اختیار شهرداری از مجموعه‌های دولتی کمتر است، گفت: ما به حوزه ورزش به خاطر اینکه با سلامت جسم مردم در ارتباط است، نگاه درآمدی نداریم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: