• ١٩ اسفند ١٣٩٧-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٣٩٦٩
درآمد شهرداری از پسماند به 500 میلیارد تومان می رسد/ هزینه کسب شده از دکه ها و املاک صرف اتمام خط 6 مترو

درآمد شهرداری از پسماند به 500 میلیارد تومان می رسد/ هزینه کسب شده از دکه ها و املاک صرف اتمام خط 6 مترو

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از گروه اجتماعی برنا؛ شهرداری تهران با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند و رقم بالایی را باید برای پرداخت بدهی های سنوات گذشته بپردازد به همین دلیل مدیریت شهری دیگر پولی برای تامین هزینه های ناشی از اتمام پروژه ها و یا افتتاح پروژه جدید ندارد. با این حال محمود میرلوحی؛ رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران از افزایش بهره وری و تکمیل پروژههای نیمه تمام شهرداری تهران از کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها خبر می دهد.

وی در خصوص مناقصاتی که در مدیریت شهری پنجم اجرا شده به خبرنگار برنا گفت: مدیریت شهری پنجم، در بحث مناقصات تغییر روش داشته است.

میرلوحی در خصوص صرفه جویی هزینه کردها بیان کرد: سال گذشته در رفت و روب 460 میلیارد هزینه کردیم اما در سال 97 که هزینه ها 20 درصد افزایش داشته 440 میلیارد تومان هزینه کرده ایم یعنی 20 میلیارد نسبت به سال گذشته صرفه جویی داشتیم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در حوزه پسماند با روش قبلی 14 میلیارد درآمد داشتیم ولی امسال با تغییر رویکرد درآمد را به بیش از 20 میلیارد تومان رساندیم که با ادامه این مسیر تضمین می کنم 500 میلیارد تومان درآمد در سال آینده خواهیم داشت.

وی در پاسخ به اینکه آیا دستمزد کارگزان کم شده است، گفت: برای اینکه بهره وری را بالا ببریم تدبیر باید کنیم. در گذشته مناقصات و قرار دادها انحصاری بود و اکنون به رقابتی تبدیل شد

رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران گفت: چرا می گوییم ترک تشریفات ایراد دارد؟ به دلیل اینکه کیفیت کاهش می یابد و رانت شکل می گیرد. چنان چه رانت را برداریم، هزینه کاهش می یابد و رقابت واقعی شکل می گیرد و مافیاها دستشان کوتاه می شود.

میرلوحی افزود: بدین ترتیب قیمت واقعی کشف شود و کیفیت افزایش می یابد چرا که دیگر ملاحظات افراد را نداریم. در حال حاضر در پروژه هایی چون پروژه های عمرانی، آسفالت و رفت و روب این امر انجام می شود.

وی با اشاره به تذکر به شهردار تهران عنوان کرد: در موضوع شیوه بررسی صلاحیت پیمانکاران از دکتر حناچی خواسته بودم اهتمام داشته باشند و تذکری دادم ولی ایشان پاسخ قانع کننده ای ندادند و ما تا جایی پیشمی رویم که رانت کاهش پیدا کند.

رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه از قبل صرفه جویی ها، پول روگذر و زیر گذر در می آید، گفت: حدود 750 متر مربع فضای رستوران و دکه در فضای پارک ها داریم. برای این امر ردیفی مشخص کردیم و در گام اول 100 میلیارد تومان از این طریق درآمد پیش بینی شده و تردید ندارم دو الی سه برابر خواهیم رسید.

میرلوحی اظهار کرد: در خصوص اجاره بها املاکی در اختیار افراد است، متاسفانه در گذشته نه معوقه و نه اجاره دریافت می شده و در حال حاضر رقمی را برای سال آینده در املاک گذاشتیم که این موارد اصلاح شود.

وی در پایان بیان کرد: چنان چه همه این ارقام را جمع کنیم خط مترو را می توان تکمیل کرد؛ بدین ترتیب می توان ادعا کرد هزینه هایی که از دکه ها و املاک کسب می شود صرف هزینه خط 6 مترو خواهد شد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: