• ٧ دی ١٣٩٧-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٣٥١٥
سازه کنار تئاتر شهر نه مثل مسجد است و نه نماد فرهنگی دارد/ معماری اسلامی می‌توانست آن را مکمل تئاتر شهر کند

سازه کنار تئاتر شهر نه مثل مسجد است و نه نماد فرهنگی دارد/ معماری اسلامی می‌توانست آن را مکمل تئاتر شهر کند

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سازه‌ای که در ضلع جنوبی پارک دانشجو و در جوار تئاتر شهر ایجاد شده و بر روی آن نام «مسجد و مجتمع فرهنگی حضرت ولیعصر(عج)» درج شده است، اظهار کرد: به نظر من این سازه نه به مسجد شبیه است و نه هیچ نمادی از فرهنگ دارد و تنها یک سازه مدرن است.

خبرنگار: کاظمی/سازه کنار تئاتر شهر نه مثل مسجد است و نه نماد فرهنگی دارد / معماری اسلامی می‌توانست آن را مکمل تئاتر شهر کند

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه این بنا وجاهت تئاتر شهر را مخدوش کرده و تحت تأثیر قرار داده است، تصریح کرد: اگر با نظر کارشناسان امور مساجد که افراد متخصص در این زمینه هستند و با همکاری معماران مسجدساز، یک سازه مناسب طراحی می‌شد و نظر وقف‌کننده برای ساخت مسجد تأمین می‌شد، دیگر به نمای تئاتر شهر آسیب نمی‌زد و از سوی دیگر بنایی ساخته می‌شد که دارای نشانه‌های مسجد و معماری اسلامی باشد.


خلیل‌آبادی با بیان اینکه قرار گرفتن تئاتر شهر و مسجد در کنار هم منافاتی با یکدیگر ندارند، گفت: هر دو محل تجمع هستند که یکی برای عبادت و دیگری برای نمایش هنر است.

وی افزود: اگر همین بنا با معماری مسجد ساخته می‌شد، می‌توانست مکمل تئاتر شهر باشد، اما در حال حاضر یک سازه بی‌هویت ساخته شده که هیچ نشانی از مسجد و فرهنگ ندارد.

خبرنگار: کاظمی/سازه کنار تئاتر شهر نه مثل مسجد است و نه نماد فرهنگی دارد / معماری اسلامی می‌توانست آن را مکمل تئاتر شهر کند

عضو شورای شهر تهران در خصوص سرنوشت این بنا، تصریح کرد: باید به صورت شکلی تکلیف آن روشن شود و با تئاتر شهر همگن شود.

وی افزود: باید امور مساجد، شهرداری و اهالی تئاتر شهر جلسه‌ای برگزار کنند تا کم‌هزینه‌ترین راه‌حل برای ساخت مسجدی که دارای نشانه‌های مسجد و معماری اسلامی باشد را پیدا کنند.

خلیل‌آبادی گفت: وقتی پروژه‌ای را آغاز می‌کنیم و پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی آن را لحاظ نمی‌کنیم، نتیجه همین بنایی می‌شود که نه شبیه به مسجد است و نه نمادی از فرهنگ دارد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه باید در مراکز و چهار‌راه‌های شهر مسجد و نمادهای اسلامی بسازیم، تصریح کرد: ساخت مسجد در این مکان و به شکل کنونی کار مناسبی نبود و می‌توانستیم بنایی با معماری مسجد بسازیم که هم به نمای تئاتر شهر لطمه‌ای وارد نکند و هم مسجد کارکرد خود را داشته باشد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: