• ٦ دی ١٣٩٧-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٣٥٠٨
تایید بی خطر بودن پسماندهای عفونی بر عهده محیط زیست است

تایید بی خطر بودن پسماندهای عفونی بر عهده محیط زیست است


به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدر اعظم نوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس قانون مدیریت پسماند، جمع آوری و امحای پسماندهای عادی به عهده شهرداری ها است و پسماند های پزشکی و خطرناک به عهده تولید کننده است.
وی گفت: مادامیکه این پسماندها بی خطر نشده اند، وظیفه تولید کننده است که آنها را جمع آوری و بی خطر کند.

صدر اعظم نوری اظهار داشت: در این ارتباط طی هماهنگی و جلسات با فرمانداری، استانداری، سازمان محیط زیست، دانشگاههای علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان خواسته شده مسئولیت پسماندهای پزشکی و بی خطر سازی آن را بیمارستان ها و کلینیک ها و مراکز درمانی تقبل کرده و در این راستا اقدام کنند.

این عضو شورای شهر اسلامی تهران ادامه داد: در بسیاری از بیمارستان ها پسماندها بی خطر می شوند و در برخی مراکز هم پسماندهای خطرناک و عفونی بی خطر نمی شوند و یا با پسماندهای عادی مخلوط می شوند.

وی تاکید کرد: سازمان محیط زیست بر اساس قانون به عنوان دستگاه نظارت و حاکمیت موظف است موارد تخلف را گزارش ارائه کند.

عضو شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد که این روند بهبود بخشیده شود و گفت: درحال حاضر می توان گفت که پسماندهای پزشکی اصلا بی خطر نمی شوند بلکه در مواردی بی خطر می شوند و در مواردی هم قانون رعایت نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه باید نظارت و کنترل را بیشتر کرده و برای بی خطر کردن پسماندهایی عفونی الزام ایجاد کرد، گفت: در هماهنگی که مدیریت شهری با دستگاه های ذی ربط دارد تلاش می کنیم از طرق زباله سوزها که یک مورد در آراد کوه است و مورد دیگری در همان مجموعه آراد کوه با ظرفیت بیشتر زباله ها سوزانه شود و مشکلات را بر طرف کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: مسئولیت تایید بی خطر شدن پسماندها برعهده سازمان محیط زیست و در تهران با اداره کل محیط زیست است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران پیش از این در جریان هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران تاکید کرده بود که آمار دقیقی از میزان تولید پسماند پزشکی در اختیار نیست و اما بر اساس آمار تقریبی ارائه شده توسط کارگروه مدیریت پسماند استان تهران روزانه 115 تن پسماند پزشکی در استان تهران تولید می‌شود که سهم شهر تهران 107 تن است که از حدود 7 هزار مرکز درمانی اعم از بیمارستان، مطب، آزمایشگاه و مراکز مشابه جمع آوری می‌شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: