• ٥ دی ١٣٩٧-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٣٥٠١
دکل های بدون مجوز جمع آوری می شوند

دکل های بدون مجوز جمع آوری می شوند

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ناهید خداکرمی در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، در رابطه با تعداد دکل‌های مخابراتی در سطح شهر تهران گفت: در حال حاضر، حدود دوهزارو پانصد دکل مخابراتی، در سطح شهر تهران وجود دارد که از قبل نصب شده‌اند؛ هرچند نصب دوهزار عدد از این دکل‌ها بدون مجوز بوده است، اما این بدان معنى نیست که استاندارد هم نباشند.



خدا کرمی افزود: شرکت ارتباطات شهر و شورا پیگیر این هستند که تمامی دکل‌های سطح شهر با مجوز نصب شوند، در اینصورت می‌شود استنادارد دکل‌ها را مورد بررسی قرار داد و چنانچه دکل‌های نصب شده غیر استاندارد باشند، جمع آوری خواهند شد.

به گفته خداکرمی هم اکنون ۷۵۹ دکل باید جمع آوری شوند و در این رابطه به مناطق شهرداری‌ها اعلام شده است که نسبت به جمع آوری آن‌ها اخطار دهند و سپس اقدامات لازم صورت گیرد.

رییس کمیته سلامت در رابطه با زمان جمع آوری این دکل‌های غیر استاندار عنوان کرد: این موضوع بستگی دارد که همکاری‌های لازم چگونه صورت گیرد؛ به دلیل این که همه مراکز مربوط به دکل‌ها نیاز دارند و می‌بایست برای استانداردسازی و مکان یابی مجدد مراجعه کنند. به تدریج این کار صورت می‌گیرد و ما امیدواریم که تا پایان سال بیشتر دکل‌های غیراستاندارد جمع آوری شوند.


وی افزود:البته در این زمینه نکته دیگر هم وجود دارد؛ دکل‌های رادیویی و دکل‌هایی که برای موارد امنیتی استفاده میشوند از حوزه کاری ما خارج هستند. آن‌ها یک رویکرد و ضوابط دیگری دارند که مراجع مربوط خودشان طبق آن ضوابط عمل خواهند کرد. ولی در رابطه با دکل‌های مخابراتی و دکل‌هایی که در شهر برای اپراتور‌های تلفن همراه مستقر می‌شوند، سازمان تنظیم مقررات رادیویی نظارت را روی آن‌ها انجام می‌دهد؛ همچنین کارگروهی از سوی شهرداری رصد وضعیت دکل‌ها را برعهده دارد و نظارت می‌کند که مقررات رعایت شوند. 



ناهید خدا کرمی تصریح کرد: نکته دیگری که باید بگویم این است که بیشتر دکل‌ها برای تسهیل در ارتباطات تلفن همراه نصب شده‌اند و اگر نباشند اختلال در دسترسی آنتن تلفن همراه را خواهیم داشت؛ در واقع وجود این دکل‌ها اجتناب ناپذیر هست؛ نکته دیگری این که استفاده از تلفن همراه در شرایطی که ارتباط خوب برقرار نمیشود و آنتن‌دهی آن دچار مشکل است، ضرر بیشتری را متوجه استفاده کننده خود می‌کند؛ یعنی نیرو و تشعشعاتی که از تلفن همراه در این شرایط خارج می‌شو تا بتواند ارتباط برقرار کند، چندین برابر برای استفاده کننده تلفن همراه مضر خواهد بود؛ در صورتی که وقتی ارتباط تسهیل شود و دکل‌های کافی وجود داشته باشد، این مضرات کمتر خواهند بود. بهترین دکل‌ها، همان دکل‌های پشت بامی هستند؛ شهروندان نگران این مساله هم نباشند، چرا که در استاندارد سازی از نظر فاصله تا نقاط مسکونی هم بررسی‌ها صورت خواهد گرفت.



وی ادامه داد: هر شهروندی که نگران تشعشعات این دکل‌ها در مکان زندگی خود است، می‌تواند به سازمان انرژى اتمى یا تنظیم مقررات رادیویی اطلاع دهد و از آن‌ها درخواست کند که به منطقه‌ای که دکل در آن نصب شده مراجعه کنند. بدون تردید ماموران سازمان حضور پیدا خواهند کرد و این تشعشات را اندازه گیری کرد و در صورتی که حد آن از میزان مجاز بیشتر باشد، شرکت ارتباطات شهر نسبت به اصلاح و همچنین درخواست از اپراتور برای تغییر دکل اقدام می‌کنند.


 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: