• ٤ دی ١٣٩٧-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٣٤٧١
برنامه‌های سلامت در احکام برنامه سوم دیده نشده است

برنامه‌های سلامت در احکام برنامه سوم دیده نشده است

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، درباره برنامه توسعه سوم شهرداری تهران گفت: پیش‌نویس این طرح در زمان معاونت میرزایی در شهرداری تهران تهیه شد و هنگامی که این طرح در کمیسیون‌ها در حال بررسی بود معاون برنامه‌ریزی توسط محمدعلی افشانی شهردار وقت تهران تغییر کرد.


وی با بیان اینکه در کمیسیون‌ها تغییراتی برای این برنامه پیشنهاد داده شد، گفت:‌به همین دلیل برنامه توسعه سوم مجدداً به معاونت برنامه‌ریزی برگشت داده شد و قرار شد معاونت پیشنهادات را در احکام بازپیرایی کند. بسیاری از احکام حذف شد و قصد داشتند که کلی موضوعات دیده شود در ذیل آنها موارد جزء و پروژه‌ها دیده شود.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت متأسفانه هیچکدام از پیشنهاداتی که ارائه شده بود در احکام گنجانده نشده است، گفت:‌برخی از برنامه‌های سلامت باید در احکام دیده شود. یکی از معضلات ما این است که سلامت را فقط درمان می‌بینیم در صورتی که برای هر برنامه‌ای که در شهر اجرا می‌شود موضوع سلامت آن مهم است مانند حمل و نقل، شهرسازی و ... و باید سلامت مبنا قرار گیرد.

خداکرمی در پاسخ به این پرسش که چرا این امر رخ نداده است،‌ گفت: می‌گویند که در ذیل احکام آورده می‌شود اما برخی از احکام مانند کاهش مصرف پلاستیک یا مبارزه با حیوانات موذی مهم است و باید در رأس دیده شود اگر در ذیل دیده شود توجهی به آن نمی‌شود و در برنامه گم می‌شوند.

وی در خصوص سلامت مواد غذایی در میادین میوه و تره‌بار گفت: یکپارچگی مدیریت شهری در حوزه سلامت باید در احکام دیده و بازنگری شود؛ قرار است در جلسه امروز پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه کنیم.

عضو شورای شهر تهران گفت:‌درست است که باید کلیات آورده شود اما برخی از عناوین نباید از یاد برده شوند، باید احکام شفاف و روشن شوند.

خداکرمی در خصوص محقق شدن برنامه توسعه سوم گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که ما کلاً با برنامه کار نمی‌کنیم از یک منظر هم شاید درست باشد چرا که بر اساس شرایط اقلیمی و جغرافیایی اولویت‌ها تغییر می‌کنند البته تلاش می‌کنیم که در چارچوب برنامه با انحراف ‌معیار کمتری حرکت کنیم.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: برخی می‌گویند برنامه‌های قبل نیز 30 تا 40 درصد محقق شده است اما تلاش می‌کنیم که این برنامه محقق شود و سلیقه‌ها بر برنامه اولویت پیدا نکند در برخی مواقع اولویت مدیران اولویت برنامه را تعیین می‌کند با توجه به رفت و برگشت‌هایی که برنامه داشته است امیدواریم قابلیت اجرای خوبی داشته باشد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: