• ٣ دی ١٣٩٧-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٣٤٥٥
تجمیع پیمانکاران ارتباط مستقیمی با تفکیک زباله از مبدأ دارد/ تولید روزانه بیش از ۸‌هزار تن زباله در تهران

تجمیع پیمانکاران ارتباط مستقیمی با تفکیک زباله از مبدأ دارد/ تولید روزانه بیش از ۸‌هزار تن زباله در تهران


به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران رییس  کمیسیون سلامت و خدمات شورای شهر تهران درباره ارتباط پیمانکاران با تفکیک زباله از مبدأ به روزنامه شهروند می‌گوید: «حجم زباله‌های تولید‌شده در تهران بسیار بالا و بیش از استاندارد جهانی است که نشان از مصرف بالای شهروندان دارد و در نتیجه آثار سوء بیشتری را به جا می‌گذارد. پسماند تولیدشده، پسماند خشک و‌ تر است و هر کدام ارزشی دارند که وقتی تفکیک نشوند، ارزش هر کدام از بین می‌رود.»

 

صدراعظم‌نوری در پاسخ به این پرسش که آیا در طرح تجمیع، اقدامی برای این تفکیک صورت خواهد گرفت؟ می‌گوید: «براساس آمارها روزانه بیش از ۸‌هزار تن؛ بین ۸ تا ۹‌هزار تن زباله در تهران تولید می‌شود که بخش زیادی زباله ‌تر است. زباله خشک در تهران خیلی کم از مبدأ تفکیک می‌شود و شاید چند‌درصد باشد. میزانی که تفکیک می‌شود، بالا نیست و در هر منطقه متفاوت است و شاید کلا زیر ۱۰‌درصد باشد، یعنی تفکیک از مبدأ زیر ۱۰‌درصد است که با توجه به حجم زباله تولیدی بسیار کم بوده و باید در تمام حوزه‌ها بازنگری شود که در این زمینه اقداماتی درحال انجام است.»

 

او ادامه می‌دهد: «زباله خشک دارای ارزشی است که می‌تواند دوباره به چرخه تولید و مصرف برگردد، ولی زباله ‌تر چنین ارزشی ندارد. وقتی پیمانکار زباله خشک و ‌تر تجمیع می‌شود، برای پیمانکار مقرون‌به‌صرفه است که زباله خشک باارزش را با زباله ‌تر کم‌ارزش با هم می‌برد و انگیزه‌اش بیشتر می‌شود که آنها را از هم تفکیک می‌کند. درحال حاضر چهار منطقه به صورت پایلوت این طرح را انجام می‌دهند که امیدواریم کار پیش برود.» آن‌طور که این عضو شورای شهر تهران می‌گوید در طرح تجمیع پیمانکاران، امکان تفکیک زباله از مبدأ توسط پیمانکار افزایش پیدا می‌کند، به همین دلیل طرح تجمیع را می‌توان همان طرح تفکیک زباله از مبدأ دانست.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: