• ١٧ فروردين ١٣٩٨-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٣٣٧٣
سلامت روان جامعه در وضعیت خطر / مسئولان اجازه دهند مردم آنگونه که می خواهند زندگی کنند و شاد باشند

سلامت روان جامعه در وضعیت خطر / مسئولان اجازه دهند مردم آنگونه که می خواهند زندگی کنند و شاد باشند

جامعه نیاز جدی به توجه به سلامت روان دارد این را اکثر کارشناسان جامعه شناسی و روانشناسی تاکید دارند و دلیل این امر را مشکلات ناشی از فضای اقتصادی و اجتماعی و همچنین فضای شهری می دانند. امری که مدیران شهری مدعی هستند برای آن در سال جاری برنامه های جدی دارند و تمام تلاش خود را برای بهبود روان شهروندان خواهند کرد.

ناهید خدا کرمی - رئیس انجمن علمی مامایی ایران و عضو شورای شهر تهران- ضمن تبریک سال نو با اشاره به برنامه های کمیته سلامت شورای پنجم به خبرنگار اجتماعی برنا گفت : یکی از مهمترین برنامه هایی که کمیته سلامت برای سال 98 مدنظر دارد پیوند دادن جمعیت سالم به شهر سالم است تا مردم تشویق شوند برای سلامتی خودشان ارزش قائل باشند و به کمک سراهای محله و خانه های سلامت که در دسترس تهرانیان قرار خواهد گرفت کار تسریع می یابد .

ناهید خداکرمی افزود: البته با وزارت بهداشت و معاونت اجتماعی در وزارت و سه دانشگاه مستقر در تهران همکاری هایی برای رسیدن به جمعیت سالم برای شهر سالم خواهیم داشت و معتقدیم مشارکت مردم و خواست مردم در این رابطه مهم است.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران اضافه کرد: مردم مطالبات سلامت عمومیشان را از ما می خواهند و تلاش ما این است که تمام مولفه های اجتماعی مرتبط با سلامت و مولفه های شهری مرتبط را مدیریت کنیم طوری که به مردم آرامش بدهد.

خداکرمی در خصوص اینکه چرا ساکنان تهران این شهر را خشن می بینند و تصور می کنند به زیبایی شهر توجه نمی شود گفت: تهران شهر خشنی نیست. تهران شهر زیبایی است اگر نگاهمان را زیباتر ببینیم.

وی در رابطه با عدم وجود سلامت روان در میان برخی شهروندان در پایتخت اظهار کرد: مسئله سلامت روان چند بعدی است. زمانی می توانیم بگوییم کسی سلامت روان دارد که ذهن و فکر و روان سالمی داشته باشد و شاهدیم تمام مولفه های مرتبط با زندگی به سلامت روان مربوط است.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران اضافه کرد: نکته ای که از نظر پزشکی و اجتماعی خوب است با آن کلنجار برویم زندگی های دو گانه و سه گانه است. به عنوان مثال فرزندان ما از کودکی در منزل به گونه ای تربیت می شوند، در مدرسه به گونه ی دیگر و در دانشگاه به صورت دیگر با آنان رفتار می شود و این دو گانه ها سلامت روان را تحت شعاع قرار می دهد.

خداکرمی با اشاره به حوادث اخیر بیان کرد: اتفاقات اخیر و چالش های اقتصادی و سیاسی سبب می شود روح و روان مردم تحت تاثیر قرار گیرد .زخم هایی که بر روح و روان مردم گذاشته می شود مردم را پرخاشگر می کند از این رو باید به صورت جدی به روان جامعه توجه کنیم زیرا سلامت روان جامعه در شرایط ویژه قرار دارد .

وی با ارائه پیشنهادی گفت: شهر تهران نیاز به گفتگوی عمومی دارد، نیاز به تعریف یک گفتمان برخاسته از دل و مشارکت مردم نیز دارد و شهرداری به تنهایی نمی تواند این کار را انجام بدهد.شهرداری هر چقدر گل بکارد، بادکنک هوا کند ...این امر محقق نمی شود.

خداکرمی ادامه داد: شهر به رنگ نیاز دارد . شهرداری رنگ آمیزی شهر را آغاز کرده است ؛ شهر رنگی بر روان مردمانش اثر مثبت دارد . خواهش من این است که همه سازمان ها از قوه مجریه، قوه قضائیه، دولت، کسبه مشارکت کنند تا بتوانیم شهری با سلامت روان برای تهران بسازیم.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: ما ایرانیان در همه شرایط سخت روزنه ای برای شادی پیدا می کنیم و امیدوارم مدیریت فرهنگی ما امر و نهی ها را کمتر کند تا مردم آنگونه دوست دارند زندگی کنند وشاد باشند.

وی اضافه کرد: اگر این اتفاق بیفتد امید اجتماعی در کل کشور بیشتر پیش می رود و کسی نگاهش به آن طرف مرزها نیست.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ضمن ابراز امیدواری گفت: امیدوارم تغییر رویکرد به مدیریت فرهنگی بدهیم تا هر ایرانی بهترین جایی که برای زندگی، تحصیل و تفریح انتخاب می کند، ایران باشد.

وی در پایان اظهار کرد: امسال در کمیته سلامت شورای شهر کمپین سلامت راه اندازی خواهد شد که بعد از هفته سلامت روان در پایتخت شاهد تغییراتی خواهیم بود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: